m a r r i s Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Om to uker skal jeg fly med min sønn som da vil være 9 uker gammel. Turen tar ca 50 minutter og jeg skal være alene med ham. Noen som har erfaringer og gode råd som dere vil dele? Har lest noe om å ha med sukkervann på flaske som man kan gi under reisen for å forhindre dotter i ørene... Stemmer dette? Vet at amming gjør samme nytten, men frister ikke å slenge ut puppen på et trangt fly der man nesten sitter oppå naboen...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Ikke hørt det med sukkervann, men uansett om han får noe å sutte på som flaske med vann, sukkervann med melk i eller en smokk, så vil nok det gjøre samme nytten som pupp. Ellers er det lurt å ha bæresele, slik at du slipper å bære han hele tiden etterat vogna er levert ;o) God tur!!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 skrev litt feil.. mente flaske m sukkervann, vann eller melk i..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 jeg fløy til usa med min gutt da han var 2 mnd. Det gikk supert. Fikk ikke dotter, og jeg gjorde ingenting for å forhindre det! Lykke til!
mamma og snuppa Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Hei. Eg fløy første gong med snuppa då ho var 4 veker. Aleine med ho da ho var 6 veker. Gjekk kjempe greit. Brukte bæresele på flyplassen. Ga ho smokk og pupp på flyet, fekk eit heil rekke for oss sjølv. Viktigast med noe å sutte på når vi letter og lander. snuppa er blitt flyvant skal til på sin 9 og 10 tur bneste helg. lykke til
Sivalur Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Jeg fløy med gutten vår når han var 6 uker, en 50 minutters tur. Jeg slang ut puppen jeg da... på vei bort satt jeg med vinduet og samboer satt i midten, så da var jeg jo bra skjermet. Hjem igjen fløy jeg alene, da satt jeg med midtgangen men det satt ingen i midten på den rekken, så jeg tok frem den puppen som var inn mot midtstolen. Gikk helt supert det. Hvis du ikke vil det så skal det visstnok holde med smokk, det er sugingen som gjør utslaget. Hadde også bæresele som jeg hadde ham i, greit å ha armene frie. Helt idiotisk at man ikke får ha på den på flyturen, men må feste barnet med et lite flybelte rundt magen deres som festes i ditt belte. Bæreselen må jo være mye tryggere?? Men men..
mamma og my Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Har flydd tre ganger med vesla, da var hun ca 6 uker. Det gikk kjempefint! Amming på takeoff er jo litt uvant, men vesla sovna, og sov godt alle gangene pga brumminga i flyet. har ikke merket noe til dotter i ørene, men det virker lurt å amme/gi flaske hvis du ikke er komfortabel m ammings. Ellers er det lurt å ta med minst mulig inn i kabinen(skulle hatt minst tre armer med småbarn), send det meste med bagasjen. Nyammet og nystelt er også lurt. Og kom deg inn på flyet tidlig og ta imot den hjelpen du kan få. Det som er mest stress er igrunn forsinkelser der man står med babyen i armene og lurer på hva som kommer til å skje...
Northernlights Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Amming ved takeoff og landing hjelper mot popping av ørene. Han skal jo sitte fastspent , men det gikk fint å amme likevel. Selv om flyet er trangt , gikk dette bra. Men tar han flaske, er jo det like greit,da. Flydd to turer tilogfra Norge fra USA med gutten min, og dette har iallefall jeg gjort. Var veldig til stress å sitte med 10 mnd gml baby på fanget i stappfullt fly fra København til NY. Det frister ikke til gjentagelse...sov lite gjorde han også. Vanskelig å spise mat med baby på fanget, spesielt varm mat.... Neste gang tror jeg at jeg betaler for et ekstra sete. God tur! =)
haenfindag! Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Jeg har flydd flere ganger med gutten min også, han har aldri hatt vondt i ørene. Det har aldri passet slik at han har villet ha pupp akkurat ved landing eller take off men sutt har fungert fint det å... (Stryk på kinnet så stimulerer du sugingen.) Lykke til!! Det går som oftest bra, vi har til og med skiftet bleie i flyet så det meste går greit - og folk er veldig hjelpsomme når de ser noen reiser alene med små barn...
andemora Skrevet 7. september 2006 #10 Skrevet 7. september 2006 Jeg har flydd mange ganger 5 eller 6 ganger med tuppa vår. Nå er hun 8 mnd og syns ikke det er så gøy å sitte i ro, men en baby på 9 uker er det veldig greit å fly med. Syns ikke det er noe problem å amme, men ville ikke ha valgt et midtsete. Sett deg ved vindu eller midtgang
m a r r i s Skrevet 7. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 7. september 2006 Tusen takk for mange gode tips og råd! Det kommer helt sikkert til å gå bra... Er glad vi ikke skal reise så langt som til USA som jeg ser andre har gjort her inne - da blir en tur fra oslo til bergen liksom ingenting i forhold;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå