Gå til innhold

Engangsstønad-fulltidsstudent-pappa med 80% pappapermisjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg skal begynne å studere igjen i oktober, men vi ønsker oss en liten til om ikke så veldig lenge... Siden jeg allerede har hatt mammapermisjon en gang i studiet mitt tenkte vi at pappaen kunne ta ut min permisjon etter mine 3 uker før og 6 uker etter fødsel. Så det blir han som er hjemme, og jeg går 100% på skolen. Men da lurer jeg på om jeg har rett på engangsstønad? Jobber jo ikke, men blir heller ikke gående hjemme hos babyen. Noen som har vært i en lignende situasjon? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 100% student, og pappaen tar ut permisjon.han har da rett til 29 fulle uker. jeg tok ut engangsstønaden, det gikk fint.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei,

Vi er i slik situasjon, ble foreldre i høst. Engangsstønad går helt greit å ta ut. Dette har man rett på såframt 'mor' ikke tar fødselspermisjon fra 'arbeid'.

Videre søkte jeg, far, 39 uker pappapermisjon med 80% lønn og koser meg hjemme med mor og barn (kune tatt ut 29 uker med 100%).

Mor har meldt seg opp i x antall fag som tilsvarer fulltidsstudie slik at hun får stipend/lån fra Lånekassa. Hun kunne startet på Master dette året, men søkte utsettelse til neste høst på grunn av fødsel denne høsten.

Skrevet

kommer hun til å gå opp til eksamen? jeg lurer på hva som skjer i forhold til trygdekontoret om man ikke klarer å ta eksamen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...