De to sjarmtrolla og guttspira Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hei, jeg skal begynne å studere igjen i oktober, men vi ønsker oss en liten til om ikke så veldig lenge... Siden jeg allerede har hatt mammapermisjon en gang i studiet mitt tenkte vi at pappaen kunne ta ut min permisjon etter mine 3 uker før og 6 uker etter fødsel. Så det blir han som er hjemme, og jeg går 100% på skolen. Men da lurer jeg på om jeg har rett på engangsstønad? Jobber jo ikke, men blir heller ikke gående hjemme hos babyen. Noen som har vært i en lignende situasjon?
sjettejuli Skrevet 9. september 2006 #2 Skrevet 9. september 2006 jeg er 100% student, og pappaen tar ut permisjon.han har da rett til 29 fulle uker. jeg tok ut engangsstønaden, det gikk fint.
Lixxern Skrevet 1. oktober 2006 #3 Skrevet 1. oktober 2006 Hei, Vi er i slik situasjon, ble foreldre i høst. Engangsstønad går helt greit å ta ut. Dette har man rett på såframt 'mor' ikke tar fødselspermisjon fra 'arbeid'. Videre søkte jeg, far, 39 uker pappapermisjon med 80% lønn og koser meg hjemme med mor og barn (kune tatt ut 29 uker med 100%). Mor har meldt seg opp i x antall fag som tilsvarer fulltidsstudie slik at hun får stipend/lån fra Lånekassa. Hun kunne startet på Master dette året, men søkte utsettelse til neste høst på grunn av fødsel denne høsten.
sjettejuli Skrevet 8. oktober 2006 #4 Skrevet 8. oktober 2006 kommer hun til å gå opp til eksamen? jeg lurer på hva som skjer i forhold til trygdekontoret om man ikke klarer å ta eksamen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå