Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Gutten min er syv uker gammel. Han har aldri vært flink til å rape eller gulpe etter å ha spist, hvis det skjer tar det ofte en time eller to før det kommer noe. Om natten er dette et problem da han ikke vil ligge på ryggen etter han har spist. Han blir da liggende å vri seg og lage mye lyd og til slutt begynner han og gråte. Dette resulterer i at jeg er mye oppe med ham om natten og prøver å få ham til å rape, det er tydelig at det er luft som plager ham... Noen andre som kjenner seg igjen i dette og har noen gode råd og tips?
Gjest Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Kjenner meg veeeldig godt igjen, ja! Begge mine har vært luftslukere med magevondt. Med minstemann fungerer det ofte bedre å sette ham på fanget, litt foroverbøyd, for å få opp rapen. Har du ham over skuldra, så prøv å stryke handa kun oppover på guttens rygg. Vet at mange har god erfaring med å få opp rapen ved å legge baby på magen over bena sine, og stryke baby på ryggen. Mine barn har fått lov til å sove mye på magen, selvom det er fy fy og jeg ikke har lov til å anbefale det...Da kommer ofte rapen opp i søvne.
Vona Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Ammer du? Jeg merker at jenta vår sluker mindre luft når jeg ammer liggende. Ellers kan du prøve Minifom-dråper som fås kjøpt reseptfritt på apotek og som er uten noe som helst form for bivirkninger. Helt trygt å gi, altså. :-) Den skal hjelpe mot luft i magen!
tæssejenta Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Dette høres kjent ut ja.. min gutt er 6 uker nå, og har slitt mye med luft i magen. vi bruker minifom før hvert måltid, og har vært hos kiropraktor med han, og det er mye bedre nå. Han lager fortsatt stønne lyder i søvne og promper mye, men våkner sjeldnere med ett skrik fordi han har vondt.
Bananamama Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Noen tips mot luftsmerter: -Du kan amme han liggende slik at han ligger på sin høyre side, da går ikke luften så lett ned i tarmene, kommer lettere opp i form av rap. -Du kan drikke fennikel te, evt. gi bebien litt før måltid, lettere å rape + bra for fordøyelsen. -Sukkervann mot smertene. -Ligg han på magen ca 1 time etter måltid så kommer det kanskje flere rap. -Minifom - medikament som deler opp luftboblene, lettere å prompe. -Massasje, se babytv.no -Kiropraktor.
torch Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Sjekk at det ikke er noe i din kost som han reagerer på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå