Gå til innhold

Hodet ikke grodd sammen enda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi blir 2 i november og hodet hennes er ikke grodd sammen i sømmene på toppen enda, bekymrer meg for dette, snakket med lege for en stund siden, hun mente at det skulle være grodd sammen til hun fyller 2......synes hullet er ganske stort enda..........flere som er i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste er 7, kan ikke helt si jeg husker dette sikkert, men mener bestemt at man fortsatt kunne kjenne fontanellen da han var 2 år.

Det jeg vet er at barnets hjerne vokser masse frem til 4-5 års alder og jeg trodde ikke "sømmene" skulle være helt på plass før da. Dessuten vet jeg at det kan være problematisk hvis kraniet vokser sammen for tidlig. Da får hjernen for lite plass og vokse på og man må gjennom smertefulle operasjoner for å brekke opp igjen. Jeg har jobbet masse med barn (er psykolog) og har aldri vært borte i et barn der fontanellen ikke har blitt borte etter hvert. Hvis den er større enn gjennomsnittet må man selvfølgelig fortsette å passe litt på at barnet ikke står på hodet på en spiss stein. Utover dette tror jeg ikke du trenger å bekymre deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...