Gå til innhold

Bryllupsplanlegger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om det er noen som benytter seg av en bryllupsplanlegger? Hva får dere hjelp til, og hvorfor bruker dere den tjenesten?

Jeg vurderer å starte som bryllupsplanlegger selv, men vil sjekke om det er noe spesielt marked for det først...

Sorry at jeg er anonym, men ønsker ikke at folk skal vite hvem jeg er og hvor jeg bor...siden vi ikke har den tjenesten her i området enda ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm...er det virkelig ingen som har behov for litt hjelp? Da må jeg gjerne vurder det en gang til da...det er jo litt kjedelig å ikke ha noe å gjøre når man skal starte for seg selv...

Skrevet

jeg tror faktisk det kan være marked for det.. men siden det er så lite av det nå, tror jeg folk trenger litt tid til å venne seg til det ..

Skrevet

Jeg kunne ikke tenkt meg en bryllupsplanlegger, det blir altfor amerikansk for meg. Dessuten skal ikke bryllupet vårt være så stort at jeg trenger den hjelpen. Kan ikke skjønne annet enn at markedet må være begrenset i Norge. På den annen side er det jo mye annet amerikansk som utvikler seg her...

Skrevet

Det er ikke bare store brylluper som kan dra nytte av en bryllupsplanlegger! Meningen er å forhandle frem gode avtaler som man ikke får som privatperson! Så utgiften du bruker på en BP, er det meningen at du skal kunne tjene inn på andre ting, den totale kostnaden skal ikke bli noe større, gjerne heller lavere ;-)

Mange kan jo ha behov for litt hjelp til å finne leverandører og velge på et stort marked!

Skrevet

Det kan hende andre tenker annerledes enn meg, men det passer altså ikke for meg. Jeg tror jeg ville føle meg litt fremmedgjort i forhold til mitt eget bryllup hvis alle avgjørelser skulle drøftes med en utenforstående. Prøv å sondere markedet med en annonse da vel og se om noen er interessert. Det at ingen her inne hvor kun bryllup er i fokus roper hurra, tyder kanskje på det motsatte? Pris er ikke avgjørende for mitt skeptiske svar, bare at jeg vil planlegge og gjennomføre sammen med mannen og ikke en fremmed.

Skrevet

Jeg er enig med Maud. Denne dagen ville jeg planlegge selv uten så mye innblanding av andre og spesielt da ikke fra en fremmed.

Greit nok at det er mye som skal gjøres, finne ut av, mange leverandører osv, men jeg syns det var arti å bruke tid på å lete, finne, og lete litt til.

Her i Norge tror jeg egentlig ikke markedet er så stort for en bryllupsplanlegger...vil ikke de fleste jenter planlegge dagen sin selv da?:)

Skrevet

Enig med MAud og Fru marsimor 05.. Jeg vil gjøre mest mulig selv, ivhertfall ikke overlate DEN dagen til fremmede?? Nei, da benytter jeg meg av venninner, søstre og svigerfamilie. De er mer enn villige til å hjelpe til med alt mulig i planleggingen og gjennomføringen. OG de syns det er stas å bli tatt med..

Man blir fortalt at bryllupsplanleggere er for de enten med penger eller dårlig tid.. Er ikke enig i det heller. Min samboer og jeg har godt over 7 sifret års inntekt, jeg har to barn fra før, vi venter en/ ei i februar. Vi jobber begge fulltid, har akkurat bygd nytt, stort hus, jeg studerer på deltid og vi har allikevel tid til familie og venner. Dette er bonusen i forholdet vårt. Å planlegge VÅR dag, som VI skal være hovedpersoner i. Ville følt meg ubrukelig om jeg skulle blitt fortalt av fremmede hva som er "vanlig" og "ikke vanlig". ER lei av selgere/markedet som styres av penger og annonsering skal fortelle meg hva som passer for meg, min mann, vårt barn, osv..

Vi hadde sikkert tidsmessig hatt godt av litt hjelp, men vi VIL gjøre det selv. Vi har RÅR til å benytte oss av slike tjenester, men VIL IKKE.

Skrevet

PS! JEg bruker heller ti tusen ekstra på små detaljer venninnene mine og jeg forbinder med OSS som par denne dagen, enn å betale noen for å bidra til at dagen blir "proff" eller til og med kanskje upersonlig.

Har nææringsvett i massevis og dealer meg frem på egenhånd. Kjole kjøper jeg i København, tar med mine tre nærmeste venner på tur dit, som et vorspiel til selve dagen. Mat er bestilt og dealet pga antall gjester, privat lokale og at all alkoholen blir kjøpt i Sverige holder vi kostnadene nede på den måten.

Skrevet

Jeg hadde det da jeg giftet meg...Kunne ikke vært uten. Betalte henne 11000 og det var verdt hver krone....

Hun gjorde alt det kjedelige, som jeg ikke syntes var så spennende.

fikset brudebukett og kake, alt jeg trengte å gjøre var å bestemme utseende. leveringsavtaler etc. fikset hun...Hun fikset nøkkel til lokalet, pyntet, ordnet bord , ja alt....og det ble knallfint. for hun gjorde det jeg ba henne om...

Og om noe uforutsett skulle skje ville hun ta ansvar for det uten at vi fikk vite om det der og da...

Veldig trygt å ha henne der til en hver tid...hun kom først og dro sist på bryllupsdagen. Ikke store timeprisen med tanke på at jeg samarbeidet med henne ett år før bryllupet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...