Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #1 Skrevet 7. september 2006 Hvem bestemte hva barnet/barna deres skulle hete? Klarte dere å bli enige eller ble det den sterkestes rett? Her var ikke far enig i noen av mine forslag, så til syvende å sist så må jeg si at det var han som bestemte det hele.
FrkMim fikk en gutt 12.08.06 Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Hos oss var vi ikke enige med det første. Han ville ha sin bestefars navn og jeg min. Etter en del diskusjon fant vi ut at vi kunne bruke begge, så nå heter prinsen vår Aslak Leonard etter begge besteforeldrene
LivetErEnLek Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 Hos oss ble det til syvende å sist pappan som bestemte navn. Vi hadde tre alternativer når hun ble født og pappan fikk velge mellom disse. Det var en avtale vi hadde gjort fordi hun skulle få mitt etternavn. Har et veldig forhold til dette, så det var faktisk viktigere for meg å bestemme etternavnet enn fornavnet.
Skorpion77 med Gull-Fisk Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Vi hadde begge et favorittnavn hver som den andre synes var ok. Klarte ikke å bli enige så vi kastet mynt eller krone og jeg vant!! Hvis det blir samme kjønn neste gang er det mannen sitt navn som står for tur hvis han fremdeles vil ha det. Synes vi ble enige på en rettferdig måte:-)
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 Loddtrekning. Vi hadde vetorett mot navn, men til slutt satt vi med en liste om navn vi var enige om. Var vel ca. 10 navn. Deretter ble det loddtrekning mellom hvert vårt favorittnavn: Amalie og Aurora. Jeg og Amalie vant Ved neste korsvei blir det nok hans favoritt, om det nå er jente eller gutt. Tror jeg.... hihi. Er ikke så begeistret for guttenavnet hans.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 etter mye om og men klarte vi faktisk å bli enige:) Helt utroli!!!!!
MintCondition Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 Vi hadde to navnealternativer på jente, og bare ett på gutt. Begge syntes forsåvidt at begge jentenavnene var fine, men jeg holdt en knapp på det ene (Guro), og samboer holdt en knapp på det andre (Tiril). Det ble Guro Samboer så på henne etter at hun var født, og sa "jeg tror sannelig det er en liten Guro jeg!" Og det ble det.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Eg laga ei lita smørbrødliste som sambuaren kunne velje frå. (Vi har ganske lik namnesmak, då, så eg trur ikkje han kjende seg altfor overkøyrd). Det han valde var nok ikkje det eg hadde på førsteplass, mne det namnet eg likte best passar så dårleg saman med etternamnet mitt, så eg gav meg. Og det har eg ikkje angra på - junior kler namnet sitt kjempegodt:)
Gjest Skrevet 7. september 2006 #9 Skrevet 7. september 2006 Vi fant en måte som passet perfekt for oss. Mannen min liker å velge mellom et begrenset antall så jeg lagde en liste over navn jeg likte. Så strøk han ut navn han ikke likte. Vi satt igjen med et knippe navn. Jeg synes igrunnen alle de gjenværende var like fine, men mannen min falt pladask for ett så da ble det det )
Ranveig R Skrevet 7. september 2006 #12 Skrevet 7. september 2006 Vi laga ei lita liste i fellesskap. Så stod det att to favorittar. Men hos oss var det vel småen som bestemte navnet sjølv egentlig. For eg og pappaen var einige om at det eine passa best på ein lys unge, og det andre på ein mørk unge. Og småen var heilt lys i håret då han vart fødd, og har berre blitt enno lysare det knappe året han har levd.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #13 Skrevet 7. september 2006 Vi var helt enige om navnet på jente - Tiril. Men ut kom en gutt, og da hadde vi flere alternativer. Jeg var litt sliten og omtåket etter fødselen, og klarte ikke helt å samle meg om navn. Så da pappaen sa; Det blir vel .... vel...., da var jeg kjempeglad. Egentlig et litt spesielt navn, så vi måtte nok venne oss litt til det. Han har etterpå fått et andre fornavn, oppkalt. Men til daglig er han vår lille godgutt LINUS.
Sigbeth Skrevet 7. september 2006 #14 Skrevet 7. september 2006 Guttenavn var vi helt enige om, men det var mitt forslag opprinnelig. Så ble det jo en gutt! men vi hadde jentenavn klart også bare i tilfelle! Det var det verre å bli enige om, for vi har ganske forskjellig smak der. Men så kjøpte vi navnebok, og mannen min brukte elimineringsmetoden og laget seg en liste av aktuelle navn. og tro det eller ei, på den lista var også to av mine favorittnavn! De hadde nok "vokst" på ham! så jeg spurte hvilket han likte best av de to og da viste det seg at det var det samme som jeg helst ville ha, så vi ble enige til slutt! Så nå har vi navn klart hvis vi får jente noen gang!!
Mina06+Mats09 Skrevet 7. september 2006 #15 Skrevet 7. september 2006 Her ble vi enige om det samme navnet, vi likte det godt begge to=o) Men blir det en gutt neste gang blir det verre, for sambo er nemlig ikke enig i noen guttenavn...
Gjest Skrevet 7. september 2006 #16 Skrevet 7. september 2006 Satte opp et forslag på at jeg ville at han skulle hete Aron (hvis det ble gutt). Han nekta plent og sa ikke søren, men hvis det ble jente så skulle vi bruke det navnet jeg likte. Men på sykehuset så sa han med en gang vi fant ut at det var gutt "skal han hete Aron da" ? Så jeg fikk vilja mi : )
Gjest Skrevet 7. september 2006 #17 Skrevet 7. september 2006 Det ble et kompromiss begge gangene, for husfredens skyld. Bedre at vi er enige om et navn enn at den ene trumfer frem favoritten sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå