Gå til innhold

Klar for grøt tro?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min ellers så "snille" datter har vanligvis sovet 11-12 t per natt avbrutt av 1 måltid. Nå har hun plutselig fått en ny vane der hun våkner opp 2-3 ganger for mat + at hun våkner mye tidligere. I dag kl. 06, gjesp... betyr dette at hun trenger grøt tro..? hun fikk sin første ts grøt i går. Hjalp ikke på nattesøvnen da..

Merkelig i grunn, for jo mer aktiv hun blir, desto mindre behov har hun for søvn. Trodde det var omvendt... ihvertfall på natten..

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er like usikker som deg. Min er bare 4mnd. Har plutselig begynt å be om mat 3 ganger om natta :-(. Og min står også ofte opp kl 6, i motsetning til 7.30-8.30 tidligere.

Jeg har måttet gi opp amminga, og gir flaske. Jeg har derfor snappet opp at han ikke er så veldig sulten på natta, for han spiser bare "halve måltider". Jeg lurer derfor på om dette bare er en av disse umulius-fasene, og at det kanskje går over av seg selv..??

Eller er det som du sier, et behov for noe mer næring.

Andre som vil dele erfaringer med oss?

Skrevet

Det er meir vanleg enn uvanleg at babyar under 6 mnd vil ha pupp om natta, så eg synest egentlig berre dåke har vore heldige som har fått sove så godt så lenge...

Så lenge babyen er fornøgd og legg på seg som den skal er det anbefalt å vente med graut/annan fast føde til 6 mnd. Dersom babyen får mme er det litt annleis.

Guten vår våkna 2-3-4 gongar om natta kvar natt til han var ca 7 mnd. Innføring av fast føde v/6 mnd gjorde ingen forskjell. Eg har lest at det berre er 50% av ungane som søv bedre/lenger når dei begynner med fast føde. For oss utgjorde det altså ingen forskjell.

Det er jo sjølvsagt opp til den enkelte å avgjere, eg kan berre skrive ned kva som er anbefalt, og eigne erfaringar.

Skrevet

Fikk denne fra Libro for litt siden;

Nå som barnet blir mer aktivt, kan det skje at dere får noen urolige netter. Noen barn våkner annenhver time i en periode, og det er hardt. Hvis barnet deres sover rolig, er dere heldige. Men hvis dere har noen urolige netter, må dere finne en måte å klare det på så dere ikke blir altfor utmattet.

Ikke forvent at barnet sover gjennom hele natten ennå. Barnet har stadig behov for å bli ammet om natten. For noen foreldre er løsningen å sove hver for seg. På hjemmesiden vår www.libero.no finner dere flere tips om hvordan dere kan få en god nattesøvn. Når barnet skal sove om dagen, kan dere prøve å venne det til en formiddags- og ettermiddagslur. Luren behøver ikke alltid være forbundet med et måltid. Hvis nattesøvnen din har mange avbrudd, så sover eller hviler du mens barnet sover og lar lodotter og vasketøy ligge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...