Gå til innhold

Da har vi vært på samlivskurs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lovte å komme med referat i fra kurset, som ble arrangert av helsestasjonen for foreldre som fått sitt første barn (mitt 4:de men min samboers første)

Vi var jo usikkre på om vi skulle ha med Thyra, da hun er en ekte puppelisa og pupper mye om kvelden. De ønsket jo ikke at vi skulle ha med barna våre.

Det endte med at min 16 årige datter var hjemme og barnevakt. Med formaning om mye skriking. (Thyra hadde vært snill, men hun klynket så fort hun la henne ned. Derfor endte storesøster opp med å gå lang tur. Når hun endelig hadde sovnet i vognen, så kom 10 åringen hjem, og da våknet hun:-( Så da var det ny trillerunde...

Nok om det... Det var en mann og en dame som holdt kurset. (lege og helsesøster) De var fengende og klarte og rive med oss foreldre i livlige diskusjoner. MEN...

Må innrømme at for meg, så var det lite nytt å lære... Men jeg tror samboern min syntes mye av det de sa var bra og nyttig. Ikke minst så innsåg han nok hvor heldig han er:-))

Men jeg reagerte på noen ting... bla... at vi ikke burde sove med barnet i samme rom/seng og i hvertfall ikke når de er passert 6 mnd.... Da måtte jeg si meg ikke enig....

Thyra sover i sin seng, men hun sover også i vår seng, etter at jeg tatt henne opp for å amme den første gang... Det betyr for meg.... det at jeg faktisk får sove godt om natten... men det er jo selfølgeli individuellt..men for meg er det bra... så hvorfor er det galt??. De andra barna mine har gjort det samme... Det har aldrig vært noe problem...

De sa også at man burde veldig TIDLIG gi hverandre kjærestetid, kanskje la noen andre passe barnet og spandere tid på paret oss.... Sikkert kjempefint...men det er ikke alltid så lett å gjøre det når man fullammer og ikke har innført flaske enda...

Det går faktisk an å ha voksentid hjemme, når babyn sover.. ....Vi som har levt en stund, vet jo at tiden går så fort. Jeg og samboern min sitter ofte ute på terassen og snakker om allt og inget med en kaffekopp eller et glass vin.

Jeg tenker at, så lenge babyn kun lever av min pupp, så må jeg faktisk forsake noe. Det er jo faktisk bare noen få måneder av et helt liv med barnet. Denne tiden kommer ikke tilbake og den går rasande fort.

Det kan sikkert bli stor debatt om dette. Men mitt poeng er at jeg er så gla for at jeg er trygg i mammarollen, og føler inne i mitt hjerte hva som er best for mine barn. Når jeg ser på mine store flotte unger, og tenker på at de fått en masse kjærlighet og nærhet... så gjør det meg varm. Selfølgeli så er det kanskje ikke fasit for alle... men hvorfor skal alt være så sort/ vitt

Kjærligheten til min kjære blir ikke mindre, men større og større... Tenk hva vi har skapt... nydelige og smukke Thyra.. Hun er vårt livs mening og kjærlighet... Vi tar det med ro... nyter henne... Når hun blir lit større og lit mindre avhengig av mitt bryst... så kommer det mer av vår kjærestetid tenker vi... Far er like opptatt av å nyte henne her og nå som jeg er...

Det er så deilig å være voksen kvinne... etter en sån kveld som dette så føler jeg meg mer og mer trygg på meg selv og for de valg jeg tar og ikke minst min seksualitet....

Det er søren ikke enkelt å være unge førstegangsforeldre!!!! Akkurat nå så er jeg gla for min erfaring og mine år på nakken...:-))

Så tonetroll og dere andre som nærmer seg 40.... slapp av... Tenk over all vår flotte erfaring som vi har... og ikke minst trygghet over våre valg...så kan andre mene va de vill om det:-))

Natti natti, nå skal jeg kose puten:-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller hvordan var det nå????... Kanskje jeg burde kose mannen... Søren... han sover sin skjønnhetsøvn....Tror jeg får ta puten jeg:-))

Skrevet

Sikkert fint å bli minnet på mye, selv om du føler at du har erfaringen fra før ang det de snakket om.

Minsten vår sover i samme soverom som oss, men jeg prøver å la han sove i sin egen seng, når jeg ikke ammer. Men han trives jo bare så mye bedre mellom mamma og pappa,da......Sikkert ikke det lureste, men men...som du sier, tiden flyr jo, og jeg har aldri hatt problemer med å la barna sove i egen seng etter endt amming.

Ja, 40 er ingen alder =)

De små beriker oss veldig, og jeg ville ikke byttet for alt i verden!

Skrevet

Absolutt... Er veldig gla for at vi dro...:-))

Skrevet

Kan tenke meg situasjonen, du som er erfaren og har "hørt alt sammen før" og mannen din som synes alt dette nye er kjempeintr:-)

Siden vi er så mange her inne som er i samme situasjon, så kunne de jammen laget et helt eget kurs for de ferske pappaene, og kanskje lagt inn litt om snekring, maling, rydding, servering på sengen (selv om min er flink til akkurat det da;-), fikse oppvaskmaskiner (for nå begynner det å bli kjedelig å vaske opp for hånd) etc....og mens de er på kurs, selvfølgelig med barn, så blir vi mammaer sendt på SPA opphold!!!

Var ikke det rett og slett en strålende idè???

Skrevet

FUS!

Nå er mannen min ganske flink, så han trenger strengt tatt ikke kurs, men han hadde ikke hatt vondt av helg alene med ungene for å prøve seg litt - og jeg hadde definitivt ikke hatt vondt av en spa-helg. Jeg er nemlig kretsmester i lange karbad; får jeg ikke ligge en time-halvannen, kan det like godt være c",)

Lille Rosin, også kjent som

Skrevet

AND; AND; AND!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

He he, ja dette hadde nok blitt populært! Vi kunne jo bare dratt samtidig da, så vi hadde fått det moro i tillegg!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...