Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 når er en f.ek en jente får stor til og være med faren i gutte graderoben når de er i svømme hallen når bør barn slutte å løpe nakne rund på standen når er de får store til og dujsje el bade med foreldrene og har kjønnet på barne noen betyding får aldrene. gjerne begrunn svarene
Reveenka Skrevet 7. september 2006 #2 Skrevet 7. september 2006 Samme svar på alt: Så lenge barnet selv syns det er greit, kan de være nakne hvorsomhelst av de stedene du nevner. Når de blir så store at de syns det ikke er greit lenger, sier de fra, det er min erfaring. Kjønnet på barnet/barna er uten betydning. Grunn: Nakenhet er helt naturlig, og barn syns det er deilig og befriende å få gå uten klær i sommervarmen og på badestranda. La dem nyte det så lenge de kan!
vinter1988 Skrevet 7. september 2006 #3 Skrevet 7. september 2006 det vil si at du mener at det er helt greit at en 12 åring løper naken rund på stranden for de h*n vil det. nei jeg ville svart at når de har begynnte i første klasse så e de for store
Maud Skrevet 7. september 2006 #4 Skrevet 7. september 2006 Det er forsvinnende få 12-åringer som ville trivdes nakne på stranden! For det første har de stort sett begynt å få komplekser for sin egen kropp, for det andre er det flust av mennesker rundt dem (ikke minst jevnaldrende) som ville gitt beskjed om at dette ikke passer seg. Jeg synes barn gjerne kan være nakne etter 1. klasse, men at det skjer en endring rundt den tiden som gjør at det regulerer seg selv ganske enkelt. Jeg mener at vi voksne i hvert fall ikke skal påtvinge barna våre en bluferdighet på dette området og at det er viktig at de har et naturlig forhold til kropp og nakenhet så lenge som mulig.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 En jente er i hvert fall for stor til å være med faren i gutte garderoben, når hun skifter med håndklæ rundt seg og dusjer med badedrakten på. Det finnes faktisk jenter i skole alder som er med i herregarderoben, og selv synes de er for store til å opptre nakne. Hvordan tror du gutter på f.eks. 9 år kan oppfylle svømmehallens krav om dusjing uten badedrakt når det er store jenter MED badredrakt på i dusjen? Nei, er barna for store til å vise seg nakne, er de også for store til å benytte garderoben til det motsatte kjønn.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2006 #6 Skrevet 8. september 2006 hun i inlegg nr 2 skrev da ikke noe om 12-åringer da, lol Jeg var selv en utrolig sjenert jente. Som 3-åring brukte jeg håndkle rundt meg på stranden, og så lenge man klarer dusje,skifte osv selv går man alene i sin garderobe. tviler på at man må vente til man er 12år med å klare å stelle seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå