Gå til innhold

Jeg vurderer og blir alene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...og dette er ikke en lett avgjørelse. Jeg har tenkt lenge, og jeg har snakket mye med mannen min. Jeg kan ikke se hvordan vi skal klare å fortsette å leve sammen.

Men; Er redd for det økonomiske. Vet ikke hva jeg kan regne med. Kommer snart til å søke om 50% uføretrygd etter en lang tid som sykemeldt. Hvor mye kan man regne med der? Får man dobbel barnetrygd? Jeg er student, så jeg vet ikke om jeg får noe ekstra forsørgerstipend, og evnt hvor mye den er på.

Jeg vet jo enda ikke om jeg får ha datteren min på heltid. Jeg ønsker det, men det kan jo godt hende mannen min også ønsker det. Jeg er livende redd for at jeg ikke får se datteren min mer enn annen hver helg og hver onsdag. Det hadde virkelig vært døden for meg. Jeg elsker jo henne over alt på jord!

Også er det dette med bolig. Jeg trives så godt i leiliheten vår, og ønsker så lite å flytte. Men sånn ting er nå har jeg ikke penger til å overta hele lånet og i tillegg kjøpe mannen min ut.. Vanskelig dette..

Noen som har noen gode råd og kanskje også vet litt om det økonomiske opp i det hele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er aldri lett når man bestemmer seg for å gå fra hverandre...

Har desverre ingen gode råd å komme med..men vil bare ønske deg lykke til og håper det vil ordne seg for deg og dere!

Skrevet

Hei, vil si til deg at jeg syns det er trist du føler det sånn, sikkert ikke noen lett situasjon. Men når det gjelder å råde deg til å gå fra eller ikke gå fra mannen din, så må du gjøre dette valget utfra følelser og IKKE økonomi.. Det er vel det eneste rådet jeg kan gi deg.

Skrevet

Ikke tenk på økonomien! Tenk på deg selv og datteren din, hva som er best for dere, og mannen din og da...

Her i Norge har vi veldig bra ordninger for aleneforsørgere.

Nå vet jeg ikke hvordan det blir om du får 50% omsorg f.eks, men vet du kan få supplerende overgangsstønad om du ikke har nok inntekt, stønad til barnetilsyn om du studerer/jobber, dobbel barnetrygd, evnt bidrag om du har daglig omsorg alene og du kan søke om bostøtte selv om du eier! Rik blir man ikke, men du skal nok greie deg bra :)

Lykke til!

Skrevet

hei,

jeg hører jo "ryktene" om at alenemødre har d VELDIG bra økonomisk men jeg hvet ingenting om det sånn praktisk...., jeg hadde nok heller ikke levd ilag med mannen min pga pengene....

jeg ønsker deg masse lykke til og du er ikke alene i din situasjon skal du vite. søk hjelp også hos fagfolk som hvet mer :)

Skrevet

Tja...har venninner som har det bra og får en del penger som alenemødre, men selv levde jeg og datteren min på ca 3000kr til livsopphold hver mnd... Kunne sikkert gått til sosialen og fått mer, men det ønsket jeg ikke. Derfor skreiv jeg over at man klarer seg godt(om man får ca 5-6000kr til livsopphold) men blir ikke rik ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...