Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 ...og dette er ikke en lett avgjørelse. Jeg har tenkt lenge, og jeg har snakket mye med mannen min. Jeg kan ikke se hvordan vi skal klare å fortsette å leve sammen. Men; Er redd for det økonomiske. Vet ikke hva jeg kan regne med. Kommer snart til å søke om 50% uføretrygd etter en lang tid som sykemeldt. Hvor mye kan man regne med der? Får man dobbel barnetrygd? Jeg er student, så jeg vet ikke om jeg får noe ekstra forsørgerstipend, og evnt hvor mye den er på. Jeg vet jo enda ikke om jeg får ha datteren min på heltid. Jeg ønsker det, men det kan jo godt hende mannen min også ønsker det. Jeg er livende redd for at jeg ikke får se datteren min mer enn annen hver helg og hver onsdag. Det hadde virkelig vært døden for meg. Jeg elsker jo henne over alt på jord! Også er det dette med bolig. Jeg trives så godt i leiliheten vår, og ønsker så lite å flytte. Men sånn ting er nå har jeg ikke penger til å overta hele lånet og i tillegg kjøpe mannen min ut.. Vanskelig dette.. Noen som har noen gode råd og kanskje også vet litt om det økonomiske opp i det hele?
kosikos Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Du skal ha minimun 5500 til livsopphold (etter at husleie og strøm er betalt). Dersom du har mindre enn dette vil sosialkontoret dekke det restrerende. Du må spørre deg selv om du vil bo med denne typen resten av livet ditt. Hvis svaret er nei, vet du hva du må gjøre. Lykke til og husk at det går an!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå