Gå til innhold

Babysvømming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynner man på dette? Kan det være for sent på noe tidspunkt, mht at de ikke kan være under vann uten å svelge det osv???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan begynne så fort barnet har hatt 6 ukerskontrollen og veier over 4 kilo.Men det er aldri for sent å begynne har vi fått beskjed om

Skrevet

Den lukke egenskapen forsvinner i 4-6 mnd alder, men de lærer likevel å dukke under om de er eldre. Da bruker de bare en annen teknikk, så det er aldri for sent. Det er utrolig koselig, anbefales.

Skrevet

Vi begynte for et par uker siden og da var han 3 1/2 mnd. Anbefales på det sterkeste!!!

Skrevet

Det er ulike reglar på ulike kurs. Hos oss måtte babyen vere 2 mnd gamal meiner eg, OG minst 4 kg.

Om det er "lukke-/dykkerefleksen" du tenker på, så fekk vi beskjed på kurset om at den var litt "oppskrytt". Grunnen er at på babysvømmingkurs så er poenget at babyen skal lære seg å holde pusten med vilje, ikkje som ein refleks. Refleksen forsvinn jo uansett etter litt tid (mellom 6 og 12 mnd, meiner eg), så nytten babyen har av den er begrensa.

Vi begynte då guten vår var rett under 6 mnd. Ikkje noko problem i det heile tatt. Eg trur nok dei som begynner når babyen er 2 mnd har litt mindre utbytte av det, men så lenge babyen kosar seg i vatnet skjer det jo ingen ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...