Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Når begynner man på dette? Kan det være for sent på noe tidspunkt, mht at de ikke kan være under vann uten å svelge det osv???
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Man kan begynne så fort barnet har hatt 6 ukerskontrollen og veier over 4 kilo.Men det er aldri for sent å begynne har vi fått beskjed om
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Den lukke egenskapen forsvinner i 4-6 mnd alder, men de lærer likevel å dukke under om de er eldre. Da bruker de bare en annen teknikk, så det er aldri for sent. Det er utrolig koselig, anbefales.
Sina73 Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Vi begynte for et par uker siden og da var han 3 1/2 mnd. Anbefales på det sterkeste!!!
Ranveig R Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Det er ulike reglar på ulike kurs. Hos oss måtte babyen vere 2 mnd gamal meiner eg, OG minst 4 kg. Om det er "lukke-/dykkerefleksen" du tenker på, så fekk vi beskjed på kurset om at den var litt "oppskrytt". Grunnen er at på babysvømmingkurs så er poenget at babyen skal lære seg å holde pusten med vilje, ikkje som ein refleks. Refleksen forsvinn jo uansett etter litt tid (mellom 6 og 12 mnd, meiner eg), så nytten babyen har av den er begrensa. Vi begynte då guten vår var rett under 6 mnd. Ikkje noko problem i det heile tatt. Eg trur nok dei som begynner når babyen er 2 mnd har litt mindre utbytte av det, men så lenge babyen kosar seg i vatnet skjer det jo ingen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå