Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Skuffer og skap på veggseksjonen, tv-bordet, kjøleskapet, vaskemaskina +++++
haenfindag! Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Nå er ikke min gutt så stor enda, men jeg kommer ikke til å gjøre det nei. Sikrer jo det aller farligste men han må jo lære seg at ikke alt er lov og at noe er "farlig" - Jeg har jo faktisk tenkt å ta med meg ungen ut av huset innimellom også å jeg kan jo ikke forlange at alle venner og familie skal barnesikre huset sitt. Man må jo passe på ungene uansett..
Luca Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Vi sikrer med trappegrinder der det er trapp ned, ikke nederst og opp. Så har vi barnesikring på skapet under vasken hvor det er litt av hvert. Og så propper i stikkkontakter, det var vel det. Så sikrer det vi syns er viktig....
Gjest Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Er det mulig å sikre alt?!?!?! Sikre det du er redd ungen skal skade seg på eller de tingene du er redd for å få ødelagt. Dessuten er ikke alle barn like så det er bare å prøve seg frem etterhvert. Har du et veldig aktivt barn, kan det jo være lurt å sikre litt ekstra. Viktigst er det å tenke på hva barna kan skade seg på. Men det er nå bare min mening:)
Ranveig R Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Vi sikrar det som er FARLEG. Her i huset er det stikkontaktar. Det vi skal flytte til blir det stikkontaktar og trapper. Alt det andre må han jo tross alt få utforske synest eg. Han synest det er kjempespennande å sjå inn i kjøleskapet mens eg lagar frukost...
Beama Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Tar det som er farlig... har tatt de skuffer og skap med skumle ting i (vaskemidler, kniver osv)... har kjøpt hjørnebeskyttere til å ha på de veldig utsatte hjørnene... fjernet alt av kabler slik at hun ikke får noe over seg... stikkontakebeskyttere og trappegrinder... Ellers så er alt som vanlig...
winneboo Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Sikrer stikkontakter,skap hvor det står ting som er giftig og farlig for henne ogtrappa. Tv- bord gadd jeg ikke ha mer fordi hun begynte å slå harde ting i skjermen, så nå henger tv på veggen(det er en plass hun ikke kommer til, så om tven hadde falt ned så hadde hun ikke blitt truffet) Tror ikke det er nødvendig å sikre alt, men viktig å sikre den som kan skade de.
Trym og Brages mamma Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Har hørt at det å sikre stikkontakter i veggen ikke er nødvendig. Grunnen til det er at for å få støt, så må man faktisk ha enten 2 strikkepinner eller lignende metallgjenstander og stikke begge to samtidig inn i hvert sitt hull. Og det skal vanskelig (for ikke å si umulig) for et lite barn å få til. Og hvem lar vel barnet gå rundt med strikkepinner i hendene? For strikkepinner er jo MYYYYEE farligere enn en stikkontakt, iogmed at da er det en reell fare for å stikke seg og gjøre ordentlig skade. Det var det en veldig god venninne med to barn som fortalte meg så sent som igår, for da snakket vi om det med å ha småbarns-vennlige hjem (noe hun ikke har, da yngstebarnet hennes er 12 år gammelt).
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Vi har erfart at småtten lett tar ut støpselet til f.eks lamper av kontakten og da er jo hele hensikten med å sikre kontakter med plugger blitt borte. Så jeg er helt enig i at det er bedre å sørge for at det ikke finnes spiker eller strikkepinner og slikt tilgjengelig for de små. Ellers prioriterer vi å flytte vaskemidler og slikt som er farlig til høye steder slik at bare vi voksne kan få tak i det. Resten av hjemmet vårt er stort sett som vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå