Gå til innhold

Når de ikke vil ha tran, hva gir dere da?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d.vitamin dråper fåes på apoteket. ammer du kan du ta tran selv i tillegg...

Skrevet

Min datter er bare 3måneder jeg blander tran i litt mme det fungerer veldig bra. Hun sluker det som bare det. Før spyttet hun ut alt og masse klær ble ødelagt. Får fortsette med det så lenge det går ellers blir det d vitamin dråper.

Skrevet

Vi gir A-D vitamin- dråper,siden gullet gulper ekstreme mengder. Går å gi bare D-dråper og ;)

Skrevet

Men er det ikke omega 3 fettsyrer som er viktig da?

Er D-vitamin det samme??

Skrevet

lillebror tar tran nå, men var ikke særlig begeistret i begynnelsen. Da minsket jeg mengden og smiler stort og skryter voldtsomt av han når han får det inn i munnen. Da gliser han stort og etterhvert går det ned. Det er viktig å gi rette signaler også til disse små. Det ser du hvis du skal gå på babysvømming også... uten sammenliging for øvrig. men de blir gjerne litt overrasket - også smiler du - og da aksepterer de det liksom på en annen måte :-)

- og du - husk å ikke gi kald tran rett fra kjøleskapet. De er ikke vant til noe som er kaldt. Så enten må du romtemperere den først - eller varme opp skjeen og vente til skje og tran er passelig varm!.

LYKKE TIL

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvor gammel baby'n din er, men da småtten her var rundt 5 mnd. så var det plutselig tran-nekt. Tok opp dette med HS, og de anbefalte da å prøve å gi Sanasol. Skulle veksle mellom de to en liten stund, gi Sanasol ene dagen og tran neste. Nå gir vi bare tran igjen, men har Sanasolen i reserve.

Skrevet

Hvis du gir d vitamin dråper kan du ta omega 3 hvis du ammer så får babyen det gjennom morsmelka. Da er det like bra som å gi tran, om ikke bedre siden tran inneholder en del miljøstoffer.

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at selv om jeg tar tran eller får i meg omega-3, så vil minimalt av dette komme over i melken. Jenta vår hadde fullstendig tren-nekt, grein så det spruta ut igjen, tilogmed ut nesa kom det. Men nå har jeg prøv den barnetranen med fruktsmak, og den går hvertfall ned. Vil også bare si at D-vitamin er nettopp et vitamin, og har ikke noe med omega3 å gjøre. Men det er det som er så fint med tran, den inneholder d-vitamin òg.

Skrevet

Og så kommer ulven inn i flokken og sier at du ikke trenger å gi tran heller. Det er faktisk bare i Norge man er så opptatt av tran. I Sverige finnes det ikke engang, eller det finnes kanskje det vet jeg egentlig ikke,men man bruker det ihvertfall ikke slik som her. De ørige lendene bruker det ikke heller. Der blir man anbefalt D-vitamindråper. Omega 3 fettsyrer er sundt ikke noe tvil om det, men babyer trenger det ikke spesielt for å utvikkle seg normalt. Det holder med d-vitamindråper frem til at barnet er så gammelt at det er logisk å begynne å gi dem fiskemåltider. Dette er ikke bare min påstand men ble fortalt til meg av barnelege (her i norge.) I de familjer hvor man ikke spiser noe særlig med fisk eller ikke spiser fisk i det hele tatt, der kan de jo være lurt kanskje å gi omega 3 fettsyrer som tilegg. Biovit er også et godt alternativ til D-vitamin siden det er d-vitamin i den. Sanasol fikk jeg beskjed om av samme barnelegen at de ikke ville anbefale til små babyer siden den inneholder både sukker og sitrus. Vel da har jeg sagt mitt, og dere gjør som dere vil. klem.

Skrevet

Barn i sverige og danmark får ikke tran. Der gir de d-vitamin-dråper. Tror nok det går bra å gi det til norske babyer også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...