Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 kan man la baby på 4 mnd ligge på gulvet alene når h*n har lært seg å rulle? eller må man sitte ved siden av hele tiden ( tenker med tanke på at h*n kan slå hodet) Ligger jo selvfølgelig på teppe, men alikevel
*Trulte* Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Klart babyen kan ligge alene og leke fordi om h*n snur seg rundt. Du har vel ikke tenkt og ta helgehandelen mens babyen ligger der å leker?
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Det gjør jeg. Ikke noe problem, så lenge en har stort nok teppe, selvsagt ;p
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 åh ja, lillebror ligger MASSE på gulvet alene mens jeg gjør litt husarbeid, lager middag etc. Han har jo ikke hodet så høyt oppe at han slår seg veldig... han ruller jo bare over på siden eller over på ryggen igjen fra magen. men ligger han på magen hender det han slår nesa nedi teppet - og da klager han litt og jeg snur han. Du får bare prøve deg fram - det blir værre når de skal begynne å gå....!!! men husk at de tåler utrolig mye.
Halloween-mamma Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Ja, min lå for seg selv hele tiden. Når han begynte å reise seg opp for å stå så måtte han passes veldig på en stund, fordi han hadde null kontroll og plutselig kunne gå rett i bakken med bakhodet først. Men mens de enda bare beveger seg i "gulvhøyde" så tror jeg ikke det er noen fare.
Ranveig R Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Så lenge babyen kosar seg på golver kan han berre ligge. Og skulle han dunke seg, så lærar han vel etter kvart noko av det og. Det er ein del ting vi som foreldre ikkje kan lære ungane våre, men som dei må få erfare sjølv.
ღ jeanette og flokken ღ Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Nei,det går ikke..du må sitte der å passe på hele tiden.Husk å sy puter til å ha rundt hodet,det er mye lettere.
Beama Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Snuppa har alltid lagt alene på gulvet og trives med det, men nå har hun begynt å åle seg litt forsiktig rundt.. så nå må jeg passe litt mere på.... men hun ligger allikavel alene... men jeg er aldri langt unna.. og har et øye på henne bortimot hele tiden... Har selvfølgelig fjernet alt som kan være farlig... tror jeg... Og når hun ruller seg på bare gulvet er det fort gjort å dunke seg litt... men tror det er mest sjokket som får henne til å grine... det er helt glemt etter 1 minutt... Tror det er værre for oss enn for de... blir jo endel knall og fall når de skal lære seg og krabbe og gå..
Trym og Brages mamma Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Jada, det går fint. Og selv om h*n skulle rulle seg bort fra teppet og ut på gulvet, så tåler selv en 4mnd gammel baby en liten dult i knollen, så lenge barnet kun er i krypehøyde, noe det gjerne er i den alderen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå