Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Dere som bruker flaske og/eller pumpe: hvor mange minutter bruker dere å koke utstyret etter rengjøring??
Lykke*m2* Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Bruker et par minutter fra det koker opp, men da ligger det oppi fra vannet er kaldt...
lifa og Eline Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Mener å huske at det stod det skulle koke i 10 min.
Trym og Brages mamma Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Plastdelene kan kokes 5-10 minutter. Men silikon-eller latexdelene (smokker, evt mansjetter til pumpe, brystskjold) skal kun koke i 5 min, ellers kan det bli seigt dersom det blir liggende i vannet for lenge. Men alt skal ligge minimum i 5 min i kokvarmt vann (ca 100grader, som er kokepunktet for vann), eller steriliseres i egen sterilisator. Dette står gjerne på pakningen til f.eks tåteflaska, og den beskjeden fikk jeg også på barselavd på sykehuset da jeg skulle koke brystskjol der...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå