Gå til innhold

Dere med aktive barn som krabber og står

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får de boltre seg fritt pr. dag? Mener selvfølgelig under tilsyn.

Jeg har en snart 8 mnd. gammel gutt, som skal utforske alt

+ at han drar seg opp over alt.

Har sikret en del av de tingene som er mulig å sikre, men han må fotfølges når vi setter han på gulvet, he he. Lurer på hvor mye tid han bør få på gulvet pr. dag, noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noe fasit svar på dette men. Lillegutt her har fått boltre seg mye vil jeg si. Det skal sies at han har falt og slått seg litt også, er vanskelig og unngå det. Men litt må de jo får og lære også. Nå er han 9,5 mnd og krabber og reiser seg og går rundt bord o.l. Er så stødig blitt nå at man ikke må fotfølge han. Så lenge vi er hjemme og han ikke sitter og spiser så er han på glulvet og leker. Har vært sånn lenge..................

Skrevet

Hos oss er guten vår (11,5 mnd - går ikkje, men kryper og reiser seg) på golvet så lenge vi ikkje er på trilletur eller han søv. Han blir forferdeleg frustrert om han ikkje får lov til å komme ned på golvet.

Eg meiner at når ein har småbarn i hus, bør ein sikre eller fjerne ting som er farlege eller ein er redd for, så ein slepp å fotfølge babyen på golvet. Eg pleier sjølvsagt å ha småen her under oppsikt, men eg hadde ikkje orka å skulle gå etter han heile dagen. Han må jo få lov til å leike/utforske verda si utan innblanding frå mamma.

Skrevet

Hei,

gutten min er 8 mnd og utforsker også alt. Han krabber i super fart og alt skal undersøkes og smakes på. I tillegg setter han seg opp og reiser seg etter alt som er mer enn 10 cm over bakken. Vi har ommøblert og flyttet en del ting for å gjøre det så sikkert som mulig for han å utforske, men selvfølgelig må vi følge med også- et halvt øye (minst) hele tiden!

Benjamin får krabbe rundt så mye han vil - men ofte vil han sitte på armen, så det blir ca 30 min før formiddagsluren, 30 min etter formiddagsluren (så drar vi som oftest ut en tur på dagen) og ca 30 min før han legger seg kl 19. Da regner jeg ikke med tiden jeg tilbringer på gulvet med han. Det blir en halvtime til en time per dag det også... Jeg tar han med fra rom til rom om jeg skal gjøre noe, og legger han på gulvet.

Skrevet

Vår er 9 mnd, og har holdt på slik en måneds tid, krabber, reiser seg etter alt mulig, og er veldig nysgjerrig og utforskende. Vi lar han utfolde seg ganske fritt; har fjernet farlige ting og gjort noen sikringstiltak, samt fjernet potteplanter (de ble stort sett revet over ende) m.v. Han er på gulvet eller ute på terrassen eller i gresset hele dagen, unntatt når han spiser og sover, og når vi triller tur eller koser. Så det blir ganske mange timer, men han virker veldig fornøyd. Og så blir han veldig sterk, og balansen er allerede blitt ganske bra. Tror ikke det er noen fasit her, unger er jo veldig forskjellige. Og vår sier i allefall fra når han begynner å bli trett og sliten, så da tar vi han opp.

Skrevet

Huset vi bor i er ikke så oversiktlig, så for at jeg skal klare å holde han under oppsikt så må han fotfølges dessverre. Mener ikke at jeg står omtrent oppe på han (mulig du tolket det slik), men jeg syns at det bør være en person i samme rom som følger med når han er så liten. Er ikke lett å fjerne alt mulig heller, hva med f.eks. ledninger og gardiner. Greit at man prøver å skjule ledningene, men det er utrolig hva slike små finner.

Skrevet

Hmm? Skjønner ikke helt spørsmålet. Mine har alltid fått være fritt på gulvet hele tiden. Hvor har du han ellers da?

Skrevet

Ellers så sover han, spiser, bader, er ute på tur, husker, leker litt i lekegrinden, sitter på fanget og leker/synger, leker på krabbematten på gulvet (men her sitter han ikke mange minuttene før han er på farten), har han i bæresele er det jeg kan komme på i farten.

Han er også mye på gulvet, men som sagt så er det veldig uoversiktlig her så det er vanskelig å følge med på han uten å følge etter.

Skrevet

Guro er ca 7 1/2 mnd, og krabber, setter seg opp, og forsøker å reise seg. Jeg har i grunnen ikke flyttet unna noe...tenkte kjøpe sånne greier til å ha i stikk-kontaktene kanskje, og så må jeg vel flytte unna litt planter.

Fant henne i et hjørne her om dagen med litt "salat" i munnen, hehe...

Utover det..vel, de må jo lære seg da, på et vis? Så man kan jo ikke fotfølge de, mener jeg? Fjerne det som er farlig og giftig liksom, og så må de jo bare få lære seg at man KAN slå hodet i bordet...

Skrevet

Hva med å avgrense et par rom, feks kjøkken og stue hvis de henger naturlig sammen, men lekegrind og barnesikre disse rommene?

Lillesnupp her er rundomkring den tiden vi er inne. Hun sover ute i vogn, så all tid vi tilbringer inne er hun stort sett på gulvet. Hvis ingen forbarmer seg over henne da:-)

Vi bor på 3 plan, så på midplanet hvor vi tilbringer det meste av tiden er det trappegrinder og helt trygt for henne å farte rundt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...