Gå til innhold

Noen som har erfaring med avlastningshjem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å søke om det.... Er helt alene med minien, og vi har ikke så stor familie... Vi mangler hele hennes farsside og hele min morsside av slekten, og jeg skulle ønske hun hadde flere...

Må man gjennom sosialkontoret eller barnevernet når man søker?

Blir utgiftene dekket av staten?

Hvor ofte er barna i avlastningshjemmet?

Hvvem bestemmer hvem som skal være avlastningshjem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke mere erfaring enn at jeg har søkt å fikk avslag:-( jeg har ingen familie her jeg bor å ingen kontakt m far til barnet mn det var vist ikke grunn nok..... Så hva som skal til da det vet ikke jeg. Du må søke via barnevernet ja. Lykke til:-)

Skrevet

Hei,jeg har mulighet for å få dette via barnevernet-har bedt om det selv,pga flere omstendigheter. Laaang historie!!! Vi skal avvente litt pga en barnefordelingssak som kommer opp,men jeg får dette tilbudet fordi jeg er alene med tre barn,og fordi nettverket mitt ikke er så sterkt-selv om jeg har besteforeldre til barna som stiller opp. Det er snakk om et besøkshjem først og fremst for min sønn,som har "mistet" sin far til rusen igjen,og hvor vi nå har sett at han aldri vil bli en stabil omsorgsperson. Han trenger spesielt en stabil mannsperson i livet sitt- og jeg trenger selvsagt litt fri iblant jeg også! Har hørt om andre som har opplevd dette som veldig positivt,som har vært i besøkshjem selv:)

Skrevet

Ja da er du heldig jeg fikk blankt avslag enda jeg har noen som kunne tenke seg å vere besøkshjemm. det eneste jeg ber om er at di hjelper meg å finansiere det økonomisk.jeg har som sagt ingen familie å ikke verdens beste nettverk...........-(

Skrevet

Vel,det er som sagt en lang historie. Jeg har voldsalarm pga alvorlige trusler fra barnefar,han har hatt besøksforbud mot meg og sin egen sønn,han har brutt kontakten med sin sønn to ganger nå etter forsøk med samvær,hvor han har sprukket igjen. Sønnen min og jeg har hatt et utrolig tøft år pga han,og jeg er alene med han og hans to yngre søsken,som får reise til sin far hver helg. Det er ingen stabile menn i livet hans. Han har blitt urolig på skolen etter dette siste skjedde med faren hans,og har sdet vondt pga det. Jeg har oppdaget at mitt nettverk ikke var så sterkt,og jeg kom i kontakt med brnevernet når det sto på som verst med trusler osv,da var jeg helt på bristepunktet. Jeg anser meg ikke som heldig sånn sett,pga alt vi har vært igjennom,men ja jeg er heldig som har barnevernet som en støtte oppi alt sammen. Hun som har min sak er utrolig dyktig og får virkelig ting gjort! Nå har det heldigvis vært rolig en stund her,men det med besøkshjem blir altså ikke avklart før etter rettssaken hvor samvær med far skal avklares (eller utelukkes).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...