Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 JEg har ikke fått noe klart svar på HVORFOR, bare at "næsj, det er ikke så vktig for han det". Og for meg betyr det fint lite. Men så og si ALLE jeg forteller det til reagerer negativt.......... "Hæææh, ville han ikke? "Ærlig talt, det burde han da gjøre" " Åh, herregud, gjorde han ikke" " å soppas, hva slags grunn hadde han for å nekte?" Ja slike ting svarer folk når jeg forteller det. JEg forteller det bare når det blir spørsmål altså. Men det plager da ikke meg, det er da sløett ingen indikasjon på hvorvidt han er glad i babyen, eller beveget av stunden...... mannen min elsker da meg og barnet vårrt lihe høyt om han ikke ville klippe navlestrengen vel?
firemerkersmør Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Ja, bare en teit ting andre henger seg opp i. Alle skal liksom gjøre det. Min gjorde det, men synes ikke det var noe stort. Kanskje mannen din syntes det var ekkelt, men ikke tør si det. I så fall skjønner jeg han godt.
To trollunger + en spire Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Akkurat det snakket vi om før fødselen og mannen min ønsket heller ikke klippe den. Synes det er helt greit. Var veldig glad for at han var med på fødselen jeg - at han strøk meg på panna, fant vann og kald klut o.l. Nei, når man ikke liker blod og slim synes jeg det er helt greit og droppe akkurat det :-) Støtter mannen din på alle måter jeg! Tull det at alle MÅ gjøre det.
d",)~^~^~ Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Folk henger seg opp i de merkeligste ting. Og kjærlighet har vel ingen sammenheng med om han klippet navlestrengen eller ikke. Ikke bry deg med hva andre sier. Det er deres opplevelse av hva som skjedde på fødestua som betyr noe. Og en fødsel er jo så ufattelig mye mer enn det sekundet det tok å klippe over en seig dings :-)
Gjest mphs Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Vi snakket også om det før fødselen og mannen sa at han ikke hadde lyst. Så når jordmoren spurte sa jeg bare at det kunne hun gjøre. Syns ikke det gjorde noe. Som de andre sier det er så mye annet som er viktigere.
Ranveig R Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Mannen min gjorde det heller ikkje, og har ikkje fått reaksjonar på det i ettertid så vidt eg har fått med meg. Til meg så sa han at det føltes unaturleg at det var han som skulle gjere det, liksom "erklære babyen for åpna", i og med at det tross alt var meg som hadde gjort jobben. Uansett så er det vel ein litt rar skikk synst eg, det virkar liksom som om det berre er noko som ein eller annan pappa har funne på at DET kan dei gjere, for å føle at dei har vore til hjelp under fødselen...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 "Erklære babyen for åpna".............. Nei nå tok jeg meg en høg en...hehe den var god Randi.....Mannen din har hærlig sans for humor. Klem.
haenfindag! Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Ha ha, ja den var god! Nei mannen min ville heller ikke det, han ville ikke klippe i en del av meg sa han - og det skjønner jeg i grunn godt!! Syntes det var helt greit jeg. Nå ble det et planlagt keisersnitt på oss pga trangt bekken og seteleie, så jeg tror egentlig ikke han ble spurt om det heller...
Sina73 Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Åh!!! Folk må jo stikke nesa si opp i ting dem ikke har noen ting med! En fødsel er en veldig spesiell følelse og kanskje en sterk opplevelse for mange menn og det å klippe navlesnoren er ingen selvfølge at de vil etter en sånn opplevelse. Samboeren min fikk ikke sjansen for plutselig klippet barnelegen av den og jordmoren var veldig lei seg. Men pytt, pytt. Han får sikkert sjansen neste gang (håper jeg...) Det har forresten aldri falt meg inn å spørre folk om pappaen klippet navlesnoren eller mammaen får til ammingen.
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Eneste jeg hadde planlagt med hele fødselen var att mannen min skulle klippe navlestrenger. Men tulla måtte rakst inn på akutten for å pumpes så jordmoren klipte før jeg ante det å løp med henne. Neste gang skal jeg ikke planlegge noe. Viktigste er att ungen kommer ut, er frisk og har det bra.
mamsen&lillegutt Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Jeg klipte navlestrengen selv, jeg! Sambo ble spurt først men ville ikke. Helt greit. Jeg var overlykkelig for at det gikk så bra med han under fødselen som det gjorde... Ønsket ikke i utgangspunktet å være med.
MintCondition Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 Min ville heller ikke, og jeg syns det var helt ok
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå