Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Jeg var ferdig inne hos helsesøsteren og hadde stelt gutten min og satte meg ut i sofaen for å amme han for jeg hadde lyst å trille tur etter timen. Bruker å trille til på helsestasjonen for jeg har så kort vei. Satte meg i sofaen og der var en brasiliansk mor med babyen sin og moren hennes, altså mormor til gutten. Og der satt mormoren og ammet gutten. Går det ann? Eller bare kosesuget han? Er dette noe de kanskje er vant med, for jeg har aldri sett noe sånt før. Tenkte først at jeg måtte ha sett feil, men såg ingen flaske og hun rettet på klærna sine når moren kom å tok gutten opp. Tror moren til gutten ble litt paff da jeg så, for hun fikk plutselig opp farten og gikk.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Er du sikker på at hun var mormor og ikke en litt gammel mor?
Ranveig R Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Er du sikker på at det var bestemora? I andre kulturar er det ofte heilt "stuerent" å amme andre sine barn, spesielt i tilfeller der mora ikkje har melk sjølv. Det er ikkje vanleg her i landet lenger, så det er vel derfor mange reagerer så voldomt når dei ser nokon amme ein baby som ikkje er sin.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2006 #5 Skrevet 7. september 2006 ja sikker på at det var mormoren for jeg vet hvem de er. Men tenkte at kanskje det er vanlig i andre kulturer å amme andre sine barn. Synes det er litt rart da jeg. Jeg ville ikke at noen andre skulle gitt gutten min pupp enn meg selv.
Gjest Skrevet 7. september 2006 #6 Skrevet 7. september 2006 Ikke sikkert det var bestemoren. Kanskje datteren fulgte moren på kontroll da mange ikk ekan godt nok norsk? Opplevde det samme på kontroll her jeg, men det var med en norsk mor. Det satt et gammelt troll(hehe) med en baby. Var sikker på at det var bestemora som var med barnebarnet. Men der drar hun frem puppen og ammer:0). Fikk senere vite at denne mora var 45, men hadde trodd 50 + jeg da:0).
"min villemo" Skrevet 7. september 2006 #7 Skrevet 7. september 2006 hadde sikkert reagert jeg også, for dette ligger heller ikke i min natur.. men samtidig så er det veldig godt for barnet at hun/han nettopp blir ammet hilsen ei som slutta etter 2 mnd pga for liten melkeproduksjon
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå