Cat&Gullungene Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Jeg gikk opp 22 kg i svangerskapet og har bare gått ned 10-11 kg til nå. Jenta mi er snart 5 uker. Vet jeg ikke skal klage over dette så tidlig, men jeg savner sånn den gamle kroppen min. Kan ikke bruke noen av de gamle klœrne mine, og føler meg så utrolig ufiks. Har ikke gått ned mer enn 2-3 kg siden jeg kom hjem fra sykehust. Hører je stadig at ammingen er rene slankekuren, men det gjelder tydligvis ikke for alle. Hvor lang tid tok det for dere andre å komme ned til den gamle vekta eller trivselvekta igjen? Jeg passer på hva jeg spiser (noe jeg overhodet ikke var vant til tidligere, da jeg var så heldig og vire naturlig tynn og kunne spise alt uten å legge på meg), men jeg vil ikke starte på diett før jeg er ferdig å fullamme. Har noen noen gode tips, eller evt. en diett som passer mens du ammer?
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Amalie er 7,5 mnd og er laaangt fra der jeg var før jeg ble gravid, har vell en 14 kilo igjen ca før jeg er der jeg var. Men noe som passer når du ammer er jo og gå masse turer med vogna, også spise sundt så klart og spise 5 måltider om dagen.. Holde seg unna slikt som chips, sjokolade, brus o.l...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Trille tur med vogna i rask gange 1-2 timer hver dag er en vidunderkur som virker )
firemerkersmør Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Ikke lett. Tassen er 3 måneder, og jeg er edd for å gå ned for fort. Satser på 0.5-1 kg i uka, men dette er så lite at jeg ikke klarer å motivere meg. Jeg har vært inne på vektklubben.no. Mange fine oppskrifter på middager. Desverre er jeg glad i snop. Nå er jeg alene hjemme, og synes litt synd på meg selv, så redd det blir en sjokolade på kiosken
Gjest Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Få i deg sunt fett, dvs omega 3, rapsolje og olivenolje. Det er veldig viktig når du ammer. Spis sunt og grovt brød, en skive med magert pålegg og mye grønt. Spis hver tredje/ fjerde time. Innimellom spiser du gjerne en Yoplait 0,1 yogurt med litt hakkede mandler. Til middag deler du tallerken i tre; 25% kjøtt og fisk, 25% potet, ris eller pasta, og 50% grønnsaker eller salat. Det er utrolig viktig å få nok mat i seg, ellers stanser forbrenningen opp. Du har sikkert mye vann i kroppen enda. Drikk masse vann, ikke juice eller saft. Blir du søtsugen kan du ta en bit med mørk sjokolade, helst over 70% kakao. Husk å få i deg 5-6 måltider til dagen. Gå til du blir svett, ca 30 min hver dag. Lykke til. PS! at amming er rene slankekuren er oppskrytt. Jeg strever enda, og min er 10 mnd. Har nettopp lagt om kostholdet til tilnærmet likt det som jeg har beskrevet ovenfor, men jeg spiser minimalt med brød og karbohydrater.!!!
Mor til 2,venter nr 3! Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Kan anbefale kinesisk balanse-te.. Kan brukes når man ammer også og det funker kjempe bra...
Guttemamma til tusen :) Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 jeg spiste normalt, gikk og gikk og gikk.. og ammet.. veier nå to kilo mindre enn da jeg ble gravid!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Kjøper man den teen i helsekosten?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Lillebror er 5 mnd og jeg veier mindre enn da jeg ble gravid. Jeg har gått ned 1 kg i uka de ukene jeg har vært flink - og holdt vekta de ukene jeg ikke har vært flink.... Jeg har ikke vært fanatisk på noen måte men jeg har - gått masse tur med vogna - trent bittelittegrann - spist ofte, lite og sunt (finnes masse sunn og god mat altså!) - ikke spist godteri i det hele tatt, heller ikke kaker med unntak av barnedåp, konfirmasjon og bursdager - spist god frokost (for å få igang forbrenningen) og gjerne kvelds med barna. - spist masse frukt (ha alltid frukt stående framme, letter å ty til det når man har lyst på noe) - drukket masse vann Lykke til, når du blir vant til dette går det helt av seg selv - og veier du deg hver eneste mandag ser du hvordan det går nedover de ukene du er flink. LYKKE TIL
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå