Gå til innhold

Han klarer ikke å drikke vann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 6mnd gammel, og helt fra i sommer har han brukt å få litt vann på flaske (får mme til vanlig). Men han klarer ikke å drikke vannet, får det bare i vrangstrupen. Han vil gjerne ha, men så får han det i vranga og begynner å hoste litt. Tenkte kanskje det ble bedre når han ble større, men han er jo 6mnd nå. Han drikker av Dr. Brown flaske, med det minste hullet i flaskesmokken. Hadde vært så greit om han klarte å drikke vann til middagen sin.

Noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi han flaske med vann mens han sitter på fanget ditt, kanskje det hjelper! Lille jenta mi er også 6 måneder og hun liker best å drikke når hun sitter oppreist.

Skrevet

Har du prøvd fra glass eller tutekopp?

Humlegutt hadde det samme problemet helt til jeg en dag tok litt eplejuice i vannet. Da gikk det ned på høykant, og ikke i vrangen :o) Jeg trodde at det var konsistensen som gjorde at han brakk seg, men vannet ble jo ikke så mye tykkere med litt juice oppi ;0)

Uansett, nå er problemet løst.

Håper at du finner ut av det :o)

Skrevet

Har prøvd med eplejuice, og det hjalp ikke. Har ikke prøvd glass eller tutekopp, får gjøre det:)

Skrevet

Vi har ikke klart å få frøkna her i huset til å drikke vann fra flaske.

Så vi kjøpte en sånn imsdal barneflaske på butikken. Den har hun lært å drikke av. Masse søl i starten og renner litt vann utenom nå også, men hun har skjønt teknikken med å drikke av vanlig flaske.

Noe annet har ikke fungert. Prøvd ALT :)

Skrevet

Det var flaske med sportscap som skulle til her også!

Kan det være at han trenger større hull i flaskesmokken forresten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...