Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Jenta mi er 16 mnd og må ha ei flaske melk for å sovne. Hvordan får jeg henne til å slutte å være avhengig av dette??
Libra & Leo Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Niesen min på 2,5 får fortsatt sin flaske når hun legger seg...de vokser det av seg tror jeg. Føler du at det bør slutte, kan du jo fylle vann på flaska, det gjorde jeg for å slippe å amme om natten da jeg måtte få litt søvn. Han godtok det helt fint, og får pupp om morgenen i stedet.
annie-77 Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Hadde det slik før, men når ho var ca året tenkte jeg så smått på å få i henne melken før tannpuss, men grudde for avvenning. Men så var det en kveld at ho var veldig trøtt ved kveldsmaten og vi tenkte at hun sikkert kunne søvnet uten melkeflasken. Hm! Så vi gav henne litt melk på flaske ved bordet, så et raskt kveldsstell og tannpuss og så i seng. Ho søvna med en gang. Og så bare gjorde vi det slik siden! Kanskje verdt et forsøk for dere?? Nå hadde hun sikker godtatt og få denne melken i kopp, men jeg synes det er koselig og gi henne en melkeskvett og litt kos på fanget mitt før vi steller for natten.
Expat Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 I melk er det et mildt stoff som heter noe slikt som tryptofan. Det finnes ogsaa i torsk ("av torsk blir man dorsk") og i kalkun. Og av det blir man deilig doesig. Kusina mi sa at det gikk over av seg selv da barnet var litt over aaret. De tok det over en ferie da det var upraktisk og for varmt for aa holde melken frisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå