Gå til innhold

Hva er det jeg gjør galt???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt blir aldri fornøyd. Er 2 1/2 uke gammel. Ser ikke ut som hun har mageknip,for hun trekker ikke beina opp eller står i spenn med kroppen.

Med en gang jeg legger henne ned, våkner hun etter 5 minutter, i senga si, eller hvor som helst som jeg prøver å få henne til å sove. Da søker hun etter puppen som en galing og sutrer. Får puppen, og enten sovner etter 20 sek eller begynner å skrike og slipper puppen etter 20 sek. Og slik bare fortsetter det og fortsetter det. Hun kan sovne på meg, men våkner 5 minutter etter at jeg har flyttet henne, vil ha mer pupp, sovner på puppen eller begynner å skrike. Jeg får hverken sovet eller gjort noen ting. Bleia er tørr, hun er ikke sår, hun får nok mat, hun er ikke syk. Hva er det jeg gjør galt? Er jeg verdens dårligeste mor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du gjør ingen ting galt,sånn var mitt barn også.det går seg til etterhvert.nå sover hun som en stein flere timer på dagen...så bare vær tålmodig,det blir bedre...

Skrevet

Prøv med smokk og se om hun roer seg..

De små kan ha et vanvittig sugebehov..

Husker i begynnelsen så fikk jeg ikke gjort noe, hun lå på meg og sov og bare kosa seg.

Er ikke meninga man ska få gjort så mye heller...

Senk skuldrene og slapp av, du er så absolutt ikke verdens verste mor.Vi har alle vært der, og vit at det går over.

Har du noe å bære i? hjalp meg masse i tillegg til masse kroppskontakt og kos

Skrevet

Pakker du godt rundt henne når hun skal sove? ta et teppe og pakk hardt og godt rundt henne..er det like ille om natta?

Skrevet

Hun vil ikke ha smokk. Har ikke noe å bære i, hun er for liten enda.

Skrevet

Er slik om natta også. Hun er ikke noe annerledes om jeg pakker henne godt inn.

Skrevet

du gjør ingenting galt, og du er ingen dårlig mor...

du kjenner ikke babyen din, og hun kjenner ikke deg.... ta vognen inn, sett den på kjøkkenet med kjøkkenviften på, rugg henne( frem og tilbake i stort tempo) det funket her,,,, å ikke ta henne opp selv om hun piper etter en stund, rugg mer, og se om hun sovner igjen..

og det at hun pupper hele tiden er nok for at hun øker menden melk hos deg....

la henne ligge på en dyne eller teppe når du ammer henne, da er d lettere å få henne til å sove videre når hun blir lagt ett annet sted ( la henne fremdeles ligge på dyna/ teppet

å uansett, det retter seg snart..

la henne evtn ligge på deg og sove, trenger masse nærhet i begynnelsen de små

lykke til

Skrevet

Har du prøvd forskjellige typer smokk?

Min ville ikke ha den jeg kjøpte først, silikon fra avent, så kjøpte jeg latex smokk fra Nuk, og den tok hun med en gang. Da ble alt så mye bedre.

Det er ganske vanlig av de er urolige de første ukene også, men det ordner seg etter hvert!

Skrevet

Du er ikke en dårlig mor. Noen barn er litt mer krevende enn andre, og noen trenger mye nærhet. Kanskje du skulle hatt en bæreanretning f eks ei ringslynge å babyen i ? Da kan du få gjort litt samtid som baby føler seg trygg inntil deg og evt for sove der og

Se på tettinntil.com mange gode tips der

Skrevet

Dette høres sikkert rart ut men hun liker ikke vogna si heller. Dessverre. Og jeg har teppe under henne når hun ammes og legger henne med det i senga. Våkner først etter 5 minutter alene, ikke med det samme jeg legger henne ned. Dersom hun ikke har teppet, våkner hun med det samme. Hadde 3 økedøgn for under en uke siden. Har man det så ofte?

Skrevet

høres ut som mi.begynte sånn som det, har båret på hu i over en mnd og stappa puppen i hu hele tia for hu har gapt som en gal.helt til kiropraktoren sier hu får for ofte mat.hver gang hu puppe får hu luft og knip,og det hele går i en eneste rundgang.begynte og gi hu mat max hver annen time,nå hver 3.og hu e en engel.føler med deg.slitsomt og ha det sånn

Skrevet

Du gjør ingenting galt. Noen barn trenger rett og slett mer kroppskontakt enn andre.

- finn deg noe å bære i sjekk www.tettinntil.com og kontakt noen fra "bærehjelpen" der inne og se om du kan få prøve litt forskjellig bæreutstyr før du kjøper.

- "utnytt" de som besøker dere. Vår lillemann lå i fanget til alle som var på besøk så vi fikk litt pause.

- fortsett å tren med smokk, vi fikk det til etter 3-4 mnd.

Har hørt andre som har hatt stort hell med Leandervugge e.l. men det har vi ikke prøvd. (dyrt, men kan selges igjen)

Og tilslutt: Hold ut det ordner seg etterhvert!

Skrevet

Høres ut som snuppa mi jo.

Eneste som har funket her er bæring i bæresele og gående amming. Ved gående amming roer hun seg og spiser store måltid uten tull.

Nå er hun 2 1/2 mnd og alt er mye bedre!!!! Kan være hardt i perioder og jeg har selv skreket sammen med henne.

Synes du høres ut som en kjempeflink mor jeg, som bryr deg så mye om jenta di og som prøver alt for å hjelpe henne!

Skrevet

Hun har tydeligvis et stort suttebehov. Ville prøvd flere typer smokker, og ikke gitt opp med å prøve hvis hun ikke vil ha. Av og til tar det bare litt tid før de får tak på det. De har en på apoteket som heter Trøst som mange har hatt god erfaring med.

Skrevet

Du gjør ikke noe galt og jeg er sikker på at du gjør det du tror er best for barnet ditt. Du har fått mange fine svar, og som flere sier kommer det til å gå seg til etter hvert. Her var det også slik, vi fikk minimalt med søvn og det er kjempetøft! Puppen skulle hun ha hele tiden. Jeg har ikke så mange råd, men vil trøste deg med at det blir bedre, helt sikkert :)

Skrevet

Ikke akkurat det svaret du håpet på, men noen babyer er bare sånn.

Jenta mi var sånn hun oxo. Måtte samsove,bysse og være på meg hele døgnet. Jeg spiste frokost,lunch,middag og kvelds mens hun lå på meg. Å hun sov sammen med meg om nettene.

Dette gav seg etterhvert som hun ble større. Hun var også veldig puppete å skulle henge i den hele tiden.

For å gjøre dagene mest bedagelige for oss begge så "skjemte" jeg henne bort på denne måten.

Måtte noen endringer til for å avvende henne dette, men jeg tok det sakte men sikkert istedenfor skrikemetoden. Da hun var 8mnd sovnet hun av seg selv hver eneste kveld å sov 12 timer uten en lyd. Å slik er hun ennå(11mnd)

Husk at jenta di nettopp har kommet ut av den tryggen magen din å nå ut i den store kalde verden.

Mitt råd er å hi henne den trygghet å kjærligheten hun trenger.

Skulle sett leiligheten min de første mnd :) Alt fløyt å det så ikke ut...hehe.. måtte ha barnevakt for å få tid til å vaske å rydde.

Men så hadde hun kolikk de første 3mnd så ting var ikke så lett.

Men uannsett, du er ikke verdens dårligste mor, du er heller ikke dårlig mor i det hele tatt.

Skrevet

Du er absolutt ikke noen dårlig mor!!!!

De første ukene er slitsomme dessverre. Snuppa vår var også slik i begynnelsen.

Vi øvde masse på å ligge alene i senga. Startet med å ligge tett inntil i vår seng. Etterhvert kunne vi legge henne i egen seng men måtte sitte ved siden av og stryke og holde på henne. Så holdt det om jeg bare holdt henne i hånda og tilslutt godtok hun å ligge helt alene hvis jeg bare passet på å nynne litt eller hysje, slik at hun visste at jeg var der.

Bare ha masse tålmodighet og prøv å være så avslappet som mulig selv. De er som hunder og lukter frykt og stress :-)

Og sørg for at du får nok søvn og hvile selv også.

Lykke til, om noen uker er jeg sikker på at ting er helt annerledes!

Og PS: Ikke gi opp å forsøke smokker. Vi handlet sikkert 7-8 forskjellige typer og til slutt fant hun den hun ville ha.......

Skrevet

Vet korsn du har det.. Har det akkurat likens her.. Det rare e at her begynte det ved 6 uke og har vart no i tre uke. Natta e forholdsvis grei, heldigvis, men dagen e et mareritt. Men æ har et håp om at vi kanskje e på bedringens vei no.. Ho har vært bittelitt roliger de siste dagan.

Jenta mi spiste i ett. Va det eneste ho ville, å det eneste som roa ho. Noen gang hjalp det å bære ho, men stortsett va det bare puppen som hjalp. Det resulterte å i at ho blei kjempestor.. 8 uke å 6.5 kilo sist måling..

No e ho 2 mnd. Det som æ ser kan vært til hjelp for ho:

SIST FREDAG:

Kiropraktor-tok ho med selv om ho ikke hadde mageprobl.. Ville rett å slett se om ho hadde noen spenninge. Han fant noen muskelknuta han jobba litt med.. Kan ha vært det som har roa ho.

MANDAG:

Æ har gått fra å amme hver time til at no skal det gå min. 2 tima. Helst mer. Va tøft noen daga, måtte bære ho osv. men i dag va første gangen æ kan huske at ho klarte å roe sæ hos mæ når æ tok ho opp uten at ho ville ha pupp. Virke som at ho har akseptert at det ikke e mat å få hver gang.

Søndagen så æ litt bedring. Ho sov faktisk ca 30 min i ett. Det va nesten rart.. Mandagen ble det litt bedre, litt roligere. Å sånn har det gått. I dag har ho å sovet 2 lura X 30 min. + flere små som vanlig, men hele ho e blitt roligere.

Alle de uken her har vært kjempetunge. Ho e for tung til å bæres, å nekte å sove. Vogna e heller ikke god nok. Ho har sovet 10 min i slengen no å da etter en pupping før det har vært påan igjen.

Føle virkelig med dæ..

Skrevet

Mange nyfødde babyar er sånn som du beskriver, uansett kva mammaen gjer. Guten vår var sånn dei første 2-3 månadene. Tok ikkje smokk, nekta å ligge for seg sjølv, skreik i vogna, sovna ved puppen, våkna viss eg flytta han.

Husk at verda er veldig ny og veldig stor, kald, lys og skummel for ein nyfødd baby.

Du seier at ho er for liten til å vere i ein bæredings, men det stemmer ikkje. Du må berre ha ein bæredings som passar for alderen hennar. Les om f.eks. bæresjal og -slynger på www.tettinntil.com

Guten vår vart meir fornøgd då han fekk sove inntil meg om natta forresten, for då kunne han få pupp og sovne igjen, utan at eg trengte å flytte på han etterpå.

Mitt beste råd er å lytte til babyen, og gjere alt du kan for å oppfylle "krava" ho stiller. Det er ikkje lett å vere nyfødd baby i den store verda.

Skrevet

Får hun nok mat? kanskje du burde gi mme i tillegg? Ta henne med til kiropraktor, det gjorde jeg med min lille og etter tre behandlinger ble alt fryd og gammen... Er veldig ofte at de får låsninger i rygg etter fødsel eller grunnet div. liggestillinger, det er ikke vondt for babyen å løse opp disse. Anbefaler kiropraktor på det varmeste til dere alle som sliter med tilsvarende som HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...