Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det før den "riktige" øyenfargen kom til babyen? Har hørt at det kan gå opptil ett år før det blir bestemt. Vil bare høre om noen har opplevd det tidligere. Spent på å se hvilken farge gullet får på øynene. Har nå mørkegrå/blå. Faren har brune og jeg blå/grønn/brun.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også fått høre at den stabiliserer seg rundt året. Vesla vår er 4mnd, og har blå/grønn/brune øyne. Pappa'n har grønne og jeg brune. Men fargen til besteforeldrene spiller også inn. Brun er dominant over blå, men siden mine foreldre har brune og blå, har mine barn sannsynligvis en 50-50 sjanse for å få blå øyne når jeg får barn med en som har blå..... Veldig enkel genetikk som ble litt komplisert når jeg skrev det ned...

Skrevet

min lillegutt har knallbrune mørke øyne lenge- kom nok i løpet av de to første mnd tror jeg- nesten 8 mnd nå

Skrevet

har hattt knallbrune......... lenge skulle det stå

Skrevet

Jeg har hørt opptil to år.

Da gutten min var 5 mnd fikk han brune øyne og de har blitt mørkere siden da. Først var de lysebrune, nå er de mørkebrune. Så fin farge! :)

Pappaen hans har grønnbrune og jeg har grønne. Vår eldste har blågrå.

Skrevet

Ja øyenfargen til jenta vår har først nå blitt virkelig brune...hun er 2 år om 2 mnd...men har hele tiden sett at de nok kom til å bli det for de har vært veldig mørke blå på en litt spesiell måte. Ser ut som lillesøster får samme.:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...