Gå til innhold

I dag så jeg en utenlansk mor........

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag så jeg en utenlansk mor kaste en is på sitt gråtende barn for så å stampe bort til jenta og ta tak i håret hennes og dra henne etter seg et par meter.....

Jeg ble så satt ut at jeg viste ikke hva jeg skulle gjøre.....

Jeg var på vei over et gangfelt mot der denne mora gjøre dette. Jeg ble så paff at jeg masjerte bort til henne og skrek til dama "Kjære vene, ta deg sammen!!! Du gjør da ikke slik mot et barn!!!!!"

Dama så bare rart på meg og momla noe jeg ikke forstod, tok jenta hardt i armen og dro henne med seg....

Jeg bare stod igjen og så måpende etter dem. Jeg viste seriøst ikke hva jeg skulle gjører. Hadde mest lyst å løpe etter dama å klappe til henne.

Hva gjør man egentlig i en slik stuasjon...???

Jeg har gjenspilt episoden hundre ganger i hodet mitt og angrer på at jeg ikke gjorde noe mer. Kjenner det koker inni meg når jeg tenker på det....

Velger å være anonym nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*sykt!!!!*

syns du var tøff som sa i fra jeg!! :)

Skrevet

All ære til deg for at du sa i fra!!!=)

Og hvis du vet hvem det er og ser det skje flere ganger vill jeg nok meldt fra om det. Hvis mora oppfører seg sånn mot ungen i offentligheten, hvordan er hun hjemme da mon tro?

Skrevet

Å FAEEN SKA DEM ME UNGÆR???????

RÆVKJÆRRINGÆR!

DØ Å PINE Å FORBANNA JEG BLIR NÅR JEG SER SÅNNA!

JEG SÅ SJØL EI KJÆRRING SOM KLÆSKA TE UNGEN SIN PÅ TRIKKEN EI GANG,JEG SA KLART I FRA HVA JEG MENA OM DET,HO BLEI LANG I TRYNE MEN JULA VEL OPP UNGEN LIKE JÆVLI NESTE GANG HO...

BRA DU SA FRA,DEM TRENGER Å HØRE DET,SKU TATT UNGEN!!!!

Skrevet

det er helt uakseptabelt og veldig trist at et barn må oppleve slike foreldre. Gudskjelov er ikke alle slike.

Skrevet

er jo kjempe fint at du sier fra da!! ofte tør man ikke, ellers så blir man så paff at man ikke rekker å si noe...

Så lenge du ikke vet hvem dama er, så får du jo ikke gjort mer. Hadde du visst navn så kunne du ringt barnevernet...

Skrevet

Hva har det at hun var utenlandsk med saken å gjøre egentlig?

Skrevet

Grunnen for at jeg nevnte at hun var utenlansk var vel for at der da vel bare de som tørr å gjøre slik ute i offentlighet.

HI

Skrevet

En ganske rasistisk uttalelse spør du meg. Og med utenlandsk regner jeg med du mener farget, eller regner du svensker, dansker, tyskere og andre hvite som utlendinger også? Eller er ikke de i den gruppen som "tørr å gjøre sånn offentlig"????

Skrevet

Jeg er forsåvidt enig i at man ikke kaster ting på barna sine ei heller drar dem etter håret. Men jeg syns det lyser rasisme av dette innlegget, og ble faktisk mere provosert av måten du HI tenker på. Det er holdninger som dette som gjør kløfta mellom "oss" og "dem" enda dypere. Bare at du skriver at hun var utenlandsk viser at du satte henne i en bås med en gang. Og når du skriver at det er vel bare sånne som dem som tør å gjøre slikt offentlig. Det var en umoden uttalelse! Rasisme kommer av uvitenhet. Tenk deg om neste gang du skriver noe sånt.

Jeg tør å ikke våre anonym.

Skrevet

En drittsekk er en dritsekk uansett farge på huden.

Skrevet

Det første som slo meg då eg leste dette var: Korleis veit du at ho var utlending? Og korleis definierar du utlending? Sjølv om ho har mørk hudfarge kan ho f.eks. ha blitt adoptert til Noreg som spebarn... Eller ho kan vere tredjegenerasjons innvandrar for den saks skyld.

Synest det var tøft gjort av deg å seie ifrå kva du meinte. Men hadde du gjort det same om dama såg norsk ut?

Uansett er det ho gjorde sjølvsagt uakseptabel oppførsel.

Skrevet

Jeg har sett en norsk mor fike til barnet sitt i full offentlighet... Det er altså ikke bare "de" som "tør" å gjøre slikt...

Skrevet

Synes du var kjempetøff som sa i fra! Jeg hadde en lignende opplevelse for noen uker siden..Jeg skulle en tur på butikken og i det jeg gikk ut av bilen så jeg en mann som satt og hylte til ungen sin inne i bilen, ungen var ca i 5 års alderen og satt i framsetet, faren satt i baksetet og moren satt ved rattet. Det var pent vær og vinduene i bilen var åpne, faren hylte og skrek og ba ungen holde kjeft, ungen hylte fortvilet. Etter noen sekunder lente faren seg fram og presset ungen ned i setet med hele kroppsvekten sin men han hylte i øret på gutten, ungen gråt helt hysterisk, og da satt moren klampen i bånn og kjørte avgårde. Jeg var helt paralysert..sto bare og stirret og trodde ikke mine egne øyne, fikk ikke tatt bilnr eller noenting. Jeg var helt skjelven resten av dagen og bare gikk og tenkte på hvordan dette stakkars, stakkars barnet kom til å få gjennomgå når han kom hjem, når faren holdt på slik i all offentlighet..Er så sint på meg selv som ikke fikk notert bilnr.

Velger også å være anonym nå.

Skrevet

man er utlending når hun ikke skjønner hva vi nordmenn sier

hun momlet noe bare noe tilbake uten at HI skjønte hva hun sa...

hvorfor er dette innlegge rasistisk bare pga hun skrev utenlandsk mor??

så da er liksom HI rasist da herregud jenter skjerp dere

men for å være ærlig bor man i Norge så får man lære seg norsk og ikke snakke morsmålet sitt !!

Skrevet

HI skrev også: " Grunnen for at jeg nevnte at hun var utenlansk var vel for at der da vel bare de som tørr å gjøre slik ute i offentlighet."

Det kan vel kalles en ganske rasistisk uttalelse?

Skrevet

Det er jeg som skrev innlegget over her, og det er absolutt ikke bare "utlendinger"som tør mishandle barna sine i all offentlighet, mannen jeg har beskrevet i innlegget over var en hvit nordmann.

Skrevet

Syns ikke det at hun var utlending har noe med saken å gjøre...Det finnes dumme mennesker uansett farge.

Men bra du sa ifra,slik gjør man ikke mot et barn..

Får helt vondt ned i hjerteroten..:(

Skrevet

Selv om det absolutt virker som jeg er rasist, så er jeg altså ikke det. Uttalelsen min kan tyde på dette, det ser jeg helt klart så jeg vil beklage for det.

Jeg har vært så adrenalinsint på denne dama i hele dag, så i et svakt øyeblikk så glapp denne stygge komentaren ut av meg. Smikk på fingern til meg.

Og det med at jeg skrev at det var en utenlansk dame kunne jeg ha valgt å ikke ta med, men nå gjorde jeg altså det. Angrer ikke på det fordi det var ikke noe rasistisk overhodet.

Og bare så det er sagt, hadde det vært en norsk talende dame som gjorde dette så hadde nok dama fått så øra blaffra.

Skrevet

Valgte foresten å bruke nicket mitt siden jeg ikke er redd for å bli sett på som rasist, for det er jeg IKKE. Kan nok alle jeg kjenner skrive under på

Skrevet

Hva har dette med att hun var fra ett annet land å gjøre?

Skrevet

Får også litt vond smak når jeg leser innlegget ditt, det bidrar til å øke den "ufarlige"(tror vi, men som er veldig farlig) hverdagsrasismen. Du setter en gruppe mennesker(for regner med hun var mørk, siden du sier "de" og utlending, at hun ikke var britisk eller dansk) i en bås, og det er veldig farlig.

Skrevet

Var ikke meningen å slenge ut beskyldninger HI, men jeg blir bare så provosert over slike slengbemerkninger. Når det er sagt, skal jeg si meg helt enig i at du sa fra til henne. Sånn gjør man ikke! Bra du sa fra, håper hun kanskje tenker over det og slutter å behandle barna sine på den måten.

Skrevet

Å blås nå i det da, uansett om man er hvit, brun, grønn el lilla så dreier dette seg om en mor som ikke var så god mot barnet sitt, og det er ikke bra. Glad du sa fra, sier fra selv om jeg ser noen plage barn, el andre mennesker i det hele tatt el dyr!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...