Gjest Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Pjokken er nå 5 mnd, må jeg fremdeles koke pumpeutstyret og flaskene, eller holder det med oppvaskemaskinen?
Kyosanim Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Sluttet med å koke flaskene ved 6 mnd alder. Tar de bare i oppvaskmaskinen.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Slenger meg på denne! Lurer på dette jeg og, mener å huske at jeg kokte utstyret til førstemann i 6-7 mnd. Nå er mini 4,5 mnd og bruker pumpa ganske ofte.
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Til de begynner å putte ting i munnen...
@@@&@@@ Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Ja snuppa putter allt mulig i munnen no så no er eg slutta å koke. Skyller godt i kokhett vann rett etter bruk. Då blir det ikkje melkerestar for bakteriane å gro i. Ellers hiver eg det med i oppvasmaskina når den går.
Trym og Brages mamma Skrevet 6. september 2006 #7 Skrevet 6. september 2006 Jeg har fortsatt og koke alle smokkene til flaskene etter hver bruk og kommer vel til å gjøre det så lenge han drikker melk (mme eller mm) av flaske. Men dette pga jeg har hørt et sted at det kan sitte melkerester som vi ikke ser i hullene som melka kommer ut fra eller noe sånt, og da får man drept de evt bakteriene som måtte finnes der. Men resten bare vasker jeg opp. Evt koker det innimellom, bare for å ha gjort det, men det er fordi vi ikke har oppvaskmaskin ennå...
kine Skrevet 7. september 2006 #8 Skrevet 7. september 2006 Om man bruker oppvaskmaskin så er det ikke nødvendig å koke etterpå, vannet i den blir så varmt....hvertfall det jeg har hørt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå