Gå til innhold

hvor lenge skal man prøve...

Anbefalte innlegg

Skrevet

før man gir opp amminga? Bare for å ha sagt det, jeg vil amme så lenge som mulig og det er den store skrekken at melka forsvinner. Men nå har jeg slitt siden lørdag. Gutten min blir enten hysterisk med en gang jeg tar ut puppen, eller blir det etter 5 min suging.... Bleiene har også blitt gradvis tørrere.

Var på helsestasjonen i går, og han hadde bare lagt på seg 70 g på ei uke! Fikk resept på denne nesesprayen som skal hjelpe på utdrivningsrefleksen. Han suger fint om natta, og i dag tidlig gikk det uten problemer, men så var det skriking etter 5 min til neste amming! Han har også hatt 2 bleier som har vært tyngre igjen nå.

Hvor lenge kan jeg holde på uten at går utover lillegutt og hans helse? Jeg vet jeg har masse melk i høyre bryst, og tror jeg har nok i venstre - men vanskelig å si siden det er der han krangler mest.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt puppenekt to ganger og det gikk over begge gangene. Nå sist tok det 2,5 uker.

min hadde en periode der hun la på seg bare 45 g på 1,5 mnd men det gjør ikke noe så lenge de er i fin form.

Skrevet

Godt å høre.. Han er i storform ellers nemlig. Smiler og er blid, og veldig aktiv. Jeg får gå utifra at jeg har nok melk da, og at det er bare puppenekt...

Skrevet

Du gjør nok lurt i å kontakte ammehjelpen! de tvinger deg ikke til å fortsette, de gir deg råd så det kan funke eller støtter deg på å evt slutte m ammingen el kombinere mm og mme

Skrevet

Har vært i kontakt med ammehjelpen på søndag, og de sa jeg skulle se det an 3-4 dager... Tenkte kanskje jeg skulle ringe på nytt i morgen hvis det vedvarte... Puppenekt er nå en ting, men er veldig redd for å ha for lite melk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...