Vi har to søte småfolk...:) Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Min lille datter sover på og av hele dagen. Dette er noe jeg finner "litt" slitsomt, og ønsker heller at hun har en lang søvn på formiddagen, og så kan hun heller duppe litt av innimellom på ettermiddagen. Dette fikk jeg IKKE til med eldstemann, og nå når minsten også viser seg og være en "power-napper", så trenger jeg litt råd... Eller kanskje jeg bare må vente til hun er litt større? HUn er 2 mnd nå, fullammes. Har mer enn nok melk, og føler ikke det er pga magevondt o.l. Hun vil rett og slett bare ikke sove lenge...(er flink på nettene...BANK I BORDET)
Livmor Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Her gikk det seg til med lange, og ikke så mange, dupper helt av seg selv. Da gutten vår var 2 mnd var han akkurat som jenta di, sov kort og heller litt ofte (hadde kolikk da, så fikk vel ikke sove særlig lenge stakkar). Men så, rundt 5 mnds alderen, begynte han å sove lenger og til omtrent samme tider hver dag. Så du må nok bare ta tida til hjelp. Skjønner forresten godt at du venter litt på det da. Deilig når man får en rytme på dagen, og man kan gjøre litt annet mens de sover:)
Vi har to søte småfolk...:) Skrevet 6. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. september 2006 Takk for godt svar! Jeg tar tiden til hjelp! Og HÅPER at det skjer litt fortere enn 5 mnd...jeg savner nok litt "luksusen" med å lese avisen alene...nå er allting utført i bånn.gass-tempo, i tilfelle hun ikke sover så lenge...
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Her er tassen 6 mnd og sover 3-4 halvtimes lurer i løpet av dagen. Til gjengjeld sover han fra 19-07. Det er jeg så happy for at jeg vil ikke prøve å endre noe sovemønster på dagtid - han sover når han er trøtt. Jeg er usikker på om det går an å holde en unge våken for så å få han til å sove lenger... Overtrøtthet er jo heller ikke gunstig. Søvn avler søvn har jeg hørt, men hvordan få dem til å sove lenger... vet ikke dessverre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå