Gå til innhold

Jul

Lykkelig tobarnsmor <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt tidlig å tenke på jula ennå, men...8-)

Jeg har akkurat blitt alenemor for ei jente på 2,5år. Faren til jenta og jeg samarbeider veldig bra, og vi bor ikke langt fra hverandre.

Men nå trenger jeg noen synspunkter fra dere ang hva dere synes fungerer best på julaften. Er barna deres hos den ene foreldren på julaften og hos den andre da på lillejulaften el evt. 1.juledag. Eller bytter dere på julaften sånn at den ene har barna fra morgenen av og den andre på ettermiddagen? (Det kan vel kanskje bli litt i meste laget for barna???) Eller har dere det sånn at den ene foreldren har barna hele jula og bytter på annenhvert år?

Vet at endel også feirer julaften sammen for barnas skyld, men tror vel kanskje det er lite aktuellt i vårt tilfelle.

Jeg blir kjempeglad for synspunkter 8-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Hos oss har vi barnet anna hvert år fra 23.-27.des, så den ene har jul og den andre har nyttår. Vi bor 2 timer fra hverandre, så derfor fungerer det best for oss.

Svigerinna mi og x`en hennes har en annen ordning. De bor nærme og har da valgt å dele julafta i to. Halve dagen hos far og halve hos mor, anna hvert år dag/kveld. De andre dagene i jula husker jeg ikke hvordan de har, men anna hver nyttårsafta vertfall.

Skrevet

Deler opp sånn at ene ta oss har fra julaften te 3. eller 4. dag jul.

Så overtar den andre og har over nyttår.

Anna hver påske har vi også. (hele uka)

Anna hver 17.mai.

Skrevet

Vi har en sånn stressavtale som fungerer for mor og far (jeg er stemor). Den som ikke skal ha barna på julaften, har dem fra lille julaften klokka 15.00 til julaften 12.00. Og så har den andre parten barna fra julaften 12.00 til 2. juledag 12.00. Og etter det så er det vanlig samvær igjen :-)

Det er sikkert koslig for foreldra å få se barna julaften, men for barna så tror jeg det foreløpig (de er 4 og 5,5 år) blir for masete.

Jeg har snakket med min samboer om dette, og han er enig med meg. For vår del har det ikke noe å si. Men for barnas del så har det MYE å si.

Jeg husker så godt fra da jeg var liten. Julaften ett sted (der fikk jeg mange nye leker), 1. juledag selskap hjemme (fikk ikke leke så mye med lekene), 2. juledag selskap hos familie osv. osv...

Det er bedre for barna å ha hele jula et sted, så de får roet seg, og kost seg med den delen av fam. ordentlig. Og så heller bytte 5. juledag så den andre får barna/ barnet fra da til og med nyttårsdagen :-)

Det er min mening da :-)

Skrevet

Vi begynte et nytt system i fjor. (jeg er stemor)

Ungene er hos den ene fra bittelillejulaften kl 17, til 1.juledag kl 13.00.

Moren vil ha dem heeeeeele tiden, og sier at HUN ikke "trenger avlastning" i jula.

Vi er også opptatt av at ungene skal få ro.. men det er ikke så lett å stagge en mor som tror hun eier ungene.

Nå blir det mekling for vår del - så får vi se hvordan det går.

Å bytte på julaften ser jeg som helt uaktuelt. Da vil jeg heller at ungene skal være hos moren hvert år.

Skrevet

Hos oss er han fra lille julaften til julaften kl 12. Men vi bor nært og har et godt forhold. Så er det bytting to dager før nyttårsaften, sånn at han får tid og ro på begge steder. Grunnen til at det er flytt på julaften er litt jobb, og litt sånn at det fingerer faktisk bra hos oss:)

Skrevet

Jeg er helt alene med minien, så har henne helt for meg selv. Har tre brødre som er single og de skal feire hos oss. Pappa skal til utlandet og feire med sin kjære og babyen deres, så han blir ikke med i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...