Gå til innhold

Å begynne med middag (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har prøvd å gi jenta vår på 6 mnd gulrotmos (hjemmelaget), kjøpt 4 mnd-glass med "middag" (potet- og gulrotmos), men verken det ene eller det andre falt i smak i det HELE tatt.

Kan jeg prøve 6 mnd-glassene, selvom de har litt mer smak, eller bør jeg få henne til å like det som er beregnet på 4 mnd først??

Hun får to grøtmåltider om dagen, men begynner å ville ha mer melk igjen, så nå tror jeg vi innfører middag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en gutt på 6 mnd også.Han vil heller ikke ha middag av noe slag.Ikke 6 mnd glass heller, bare brekker seg.Har prøvd flere ganger og han har tatt 3 tskjeer med 4 mnd grønnsakspure.Så jeg tror bare det tar litt tid.,

Skrevet

Hmm...men må jeg fortsatt få henne til å like 4 mnd før jeg prøver 6 mnd-glass?

Skrevet

Må nok bare prøve seg fram.Men det er ikke så mange forskjellige ingredienser i 4 mnd som 6 mnd da.Kanskje det er lettere med få smaker på en gang..

Skrevet

Har du prøv forskjellige typer? Her går bare Hipp sine ned. :o)

Skrevet

en ting jeg har hørt, og som står i en bok om ernæring jeg kjøpte for noen uker siden, er at det kan ta inntil 10 "smaker" før babyene venner seg til ny mat. Jeg vet ikke om 10 er snittet, eller om det er maks... Men bare prøv igjen og igjen, så går det kanskje ned tilslutt?

Lykke til.

Skrevet

Morn du!

Frøkna vil ikke ha nei.... Høres da veeeldig kjent ut:)

Vi begynte rett på 6 mnd glassene vi. De fra 4 mnd var helt uaktuelle, så de ga vi bare opp. Greit at man kanskje må prøve flere ganger, men et sted må grensen gå. Vi fikk ingen problemer ihvertfall. Finner du noe som hun liker gir du henne bare litt de første gangene og av samme type glass. Da ser du fort om hun får vondt i magen eller reagerer på annet vis. Sjansen er stor for at det går kjempefint:)

Skrevet

Liker hun sviskesaft? Mini brakk seg alltid ved smaksprøver av middag helt til mor tilsatte litt svisker. Da gled middagen greit ned...

Skrevet

Oki, takk for svar alle sammen!

Svisker liker hun, så kan jo tilsette det selvfølgelig, men jeg syns (av en eller annen grunn.... :oP) at middagen skal være bare middag.. Sviskesaft er ok til grøt eller som en liten "dessert" *hihi, rare meg*

Har kjøpt en grønnsaksmos, pluss et 6 mnd glass, vi får prøve oss frem litt denne og neste uke tenker jeg.

Skrevet

Jenta mi brekker seg av Nestle sine middagsglass. Vet egentlig ikke hvorfor. Ser ut som den er litt mer klumpete enn Hipp sine. I alle fall går Hipp greit ned, men får ikke så mye enda. Vil heller ikke ha så mye så :)

I tillegg gir jeg også litt sviske. Men gir det på teskje i lag med middagen, blander ikke sammen.

Skrevet

Har du prøvd Småfolk sin gulrotpure? Det var den han likte best ved de første smaksprøvene. Nå har han spist en del glass av det, og jeg prøvde meg med grønnskaper med kalkun (Nestle). Gaper høyt til det er tomt! Men han likte ikke 4-mnd-glasset med grønnsakspure eller potetmos, så du må bare prøve litt forskjellig til du finner noe babyen liker.

Skrevet

Hei igjen!

Tenkte også som deg at svisker ikke hører til middag. Men her skulle det bare en ts til, og den har jeg tenkt at jeg bare kan slutte med når hun er blitt litt vant til den nye smaken ;o)

Det var i hvert fall det som gjorde susen her :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...