Gå til innhold

2 uker og våken 9 timer , bare noen små lurer innimellom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

virker som om hun har litt vondt (luft) i magen, så får kjøpe miniform i dag.. men er det ikkje lenge å være våken uansett?

blir hu ikkje fornøyd av melken min ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det var lenge å være våken!!!

Kjøp minifom og kom igang med det!!!! Det funket ihvertfall for min snuppe :) Hun hadde skikkelig med luft i magen og skreik masse en kveld og da begynte vi med minifom dagen etter. Hun hadde også litt trøbbel med å rape, så det samlet seg opp!

Gikk vel 1-2 dager før vi fikk noen effekt, men det hjalp som sagt og lufta kom ut den! MASSE luft!!!

Er nok ikke noe galt med melka di, men det kan hende hun har reagert på noe du har spist?? Vet at vesla mi reagerte på at jeg hadde spist druer.. Ble urolig og grinete..

Skrevet

Hei.

Datteren min var akkurat sånn, kunne være våken fra 10 om morgenen til 10 om kvelden, med kun tre-fire 5-minutters lurer. Hun hadde mye luft og vondt i magen, og det viste seg at jeg hadde for lite melk. Hun begynte å få tillegg på flaske 3 uker gammel, spiste seg god og mett til hvert måltid, men sov ikke mer av den grunn. Da hun ble 3 måneder fullammet jeg igjen, og omtrent samtidig forandret søvnmønsteret hennes seg. Nå er hun 4 måneder, og sover to-tre lange (i alle fall en time!) lurer på dagtid! Veldig deilig synes mor!!!

Vi prøvde miniform, homeopat, kiropraktor, total melkeavholdenhet for meg, massasje...ingenting hjalp. Skulle til å prøve akupunktur, men så gikk det seg til.

Vet ikke om dette var til noen hjelp eller oppmuntring, men det går seg til! Bare pass på at hun er god og trygg, og at du ikke blir for fortvilet. Spebarn skal visstnok sove minimun 18 timer i døgnet, det har min datter aldri gjort, men hun er blid og fornøyd, og utvikler seg akkurat slik hun skal!

Lykke til!

Skrevet

Om det er noe trøst er min frøken våken 14 timer i strekk, med minimalt med dupper i løpet av dagen. Hyler i vogn, når hun blir lagt ned, må ammes i søvn, sovner aldri før kl ett om natta. jeg vet hvordan du har det og føler virkelig med deg!!!!

Skrevet

Dra til kiropraktor. Kiropraktor anbefaler at alle nyfødte barn burde komme dit en tur, for hele fødselen er hard også for ungen, og de kan bli anspent, og anspenthet enkelte steder kan også være en grunn til kolikk. Så det er ikke sikkert hun har kolikk, det er ikke det jeg sier, men kiropraktor kan forebygge og ta bort spenning i kroppen på den lille.. :)

Min gutt var våken nesten hele dagen han også fra han var noen uker gammel. Men nå er han 5 mnd og har ca 4 dupper om dagen.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...