Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Minste jenta er helt umulig om dagen. Alt er feil, bare surver å griner hele tiden. Er 5 måneder. Hun sover maks 45 min 3 ganger daglig, å bra hele natta. Men de siste dagene er så slitsomme. Begynt å være umulig å legge (ligger å grynter og spreller, helt vill), sover også mye uroligere. Skal ha mat flere ganger om natta og. Inatt våknet hun 03, å sovnet ikke igjenn før 0515, var helt vill. Så når hun endelig sovnet sov hun kun 45 min. Blir helt ferdig nå jeg. Får hun ikke til å sove inne nå heller, så jeg kunne fått lagt meg litt. Så jeg bare tok henne opp igjenn, gidder ikke gå ut å trille.. Ser ingen tenner som stikker frem heller, så skjønner ikke hva det er med henne.
Gjest Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Hei! Jeg har ikke så mange råd, men jeg har litt trøst kanskje. Jeg leser flere tråder og opplever det selv også nå at babyer rundt 3-5 mnd kan forandre seg veldig mye, og være litt vriene i denne perioden. De vokser og vil ha mer mat, og de er mer våkne og oppmerksomme. De vil gjerne mer enn de får til. Vår gutt er 4 mnd og har begynnt å våkne 2 ganger om natten istedet for 1 for å spise. Dessuten spiser han mer om dgen også. Han er rolig på dagtid, men har dubber på ca 1 time bare han også, men det ser ut som om det er ok for han. Det jeg har tenkt å gjøre er å begynne å venne han på litt grøt, for å se om han blir mettere av det. Har hun vært flink til å sovne selv før?
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Ja, sovnet bra selv før, men nå er hun helt kavete liksom! Hun spiser grøt også, men ikke om kvelden. Spiser ikke så masse mat om natta om gangen, men må ha litt virker det som. Så slitsomt at hun plutselig har blitt så vanskelig å ha med å gjøre. Til og med en liten kjøre tur er umulig om dagen, da skrikes det av fulle lunger. Dette gikk også bra før. Nå la jeg henne ut da, så da får jo ikke jeg slappet av. Da ble hun rolig. Vet ikke jeg, men jeg kjeder meg så masse om dagen, vet ikke om hun og kan gjøre det? Men gidder jo ikke gjøre noe heller så lenge hun er så vanskelig! Har ei til jeg skal ha overskudd til også, men hun er i barnehagen nå..
Gjest Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Kan tenke meg at det er veldig slitsomt ja... Godt mulig hun kjeder seg, veldig vanskelig å si. Men er det tilfellet så vil jeg tro at dersom du prøver å ta henne med ut eller aktivisere henne på en eller annen måte så vil det gi seg etterhvert. Nei, jeg vet ikke hva jeg skal si enn at du får trøste deg med at det sikkert bare er en fase og at det er mange barn i den alderen som oppfører seg slik!
Anonym bruker Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Gidder ikke gå ut å trille?? Stakkars unge sier jeg, jeg hadde blitt GAL av å bare sitte inne hele dagen...
Livmor Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Det kan godt være tenner selv om du ikke ser dem. De er vondest før de bryter ut, etter at tannkjøttet har sprukket går som regel smerten over. Vi så ingen kuler eller andre tegn til tenner på de to nede hos gutten vår, men plutselig en dag stakk de fram:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå