Gå til innhold

åssen er det med oss som har lang vei til sykehuset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvis jeg får vannavgang for eksempel. får jeg komme inn på sykehuset da? eller må jeg også snu i døra å dra hjem om det ikke kommer mye rier! det er omtrent10 mil til sykehuset!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja sånn har jeg også tenkt, har ikke 10mil da, men litt over 4. men må vi vente hjemme helt til det er 5min mellom da også? og dra hjem igjen hvis man ikke har stor nok åpning.... håper da ikke det!

Skrevet

Når jeg fikk førstemann for 7 år siden gikk vannet først. Jeg dro inn til sykehuset (ca 5 mil unna) og fikk beskjed om å dra hjem og vente til det var 5 minutter mellom hver rie. Ung og uerfaren som jeg var, så gjorde jeg det. Når det endelig var 5 min mellom hver rie og jeg kom meg inn på sykehuset så hadde jeg åpnet meg 9 cm og var helt klar for å føde.... Jeg venter ikke til 5 min mellom hver rie en gang til :-) Fikk da beskjed om at jeg måtte komme meg inn tidligere neste gang jeg skulle føde.....

Skrevet

Da jeg fikk førstemann (to år siden i desember) bodde vi 3 timers bilkjøring fra sykehuset. Fikk beskjed om å ringe jordmora da det var ca 10 min mellom riene. Da fødselen begynte hadde jeg veldig uregelmessige rier, men ble likevel sendt til sykehuset. Ble ikke sendt tilbake igjen selv om riene var veldig uregelmessig.(Var ikke effektive rier, og inetvaller fra 5 - 20 min mellom riene). Fikk sove på pasienthotell til riene tok seg opp. Var vel nesten 1 døgn på pasienthotell før vannet gikk, og da ble jeg lagt inn på føden.

Tror ikke de er så rask med å sende deg hjem når du bor langt fra sykehuset, selv om fødselen ikke er "ordentlig" i gang.

Skrevet

Sist jeg var hos jordmor sa hun at hvis vannet gikk uten at jeg hadde hatt rier, så skulle ringe sykehuset og dra. Men jeg trengte ikke å ligge flatt. Men hvis vannet derimot gikk før jeg hadde hatt rier skulle jeg ligge flatt og skaffe ambulanse. Dette for at det de var redde for at hvis fødselen var igang med rier, så kunne navlestrengen komme i veien g hekte seg rundt babyens hodet/hals o.l.

Tror det er stor forskjell fra sykehus til sykehus. Første fødsel var lang, men jeg fikk være på sykehuset hele tiden. andre gikk fortere og da var det jo klart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...