Gammelamazon Skrevet 6. september 2006 #1 Skrevet 6. september 2006 Sukk, da var natta overstått, og jeg sitter med en ekkel følelse av å ha vært riktig slem... Jenta på 3,5 mnd bedriver delvis puppenekt på dagtid (men jeg har inntrykk av at hun får i seg det hun trenger), og kompenserer med å innføre et tredje måltid på natta (og for øvrig på dagtid ved å spise litt "hele tiden"). Det får hun, men da hun i natt igjen våknet bare halvannen time etter forrige måltid, satte jeg foten ned! Resultatet ble en time med skriking, stryking, rolig prating, fram og tilbake med smokken - før hun til slutt sikkert ble så sliten at hun sovnet... Og før noen hugger hodet av meg - jada, jeg VET at så små babyer ikke skal skrike seg i søvn (men hun lå aldri alene, da). Og tro meg, jeg vet ikke om jeg kommer til å takle det flere ganger. Har dessuten fått klarsignal fra helsesøster om at jeg har lov å la være å amme når det bare har gått to timer siden sist måltid på natta (hun har nok å gå på, for å si det sånn...). Men hva skal jeg egentlig gjøre? Må jeg bare godta at hun spiser halvannen-annenhver time hele døgnet? Hvor lenge varer for øvrig sånn puppenekt? Her er vi inne i vår tredje uke, og jeg begynner å bli temmelig lei.
Gjest Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 synes du gjorde helt rett jeg! ikke noe i veien for å trekke tiden litt ut, det må være lov for mor å styre litt og da det ikke er skadelig for babyen på noen måte! stå på, dette varer bare en kort, kort periode. snart skjønner hun tegningen:-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå