Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om hvilke grøt fra 4/6 mnd som er uten melk? Hvor får en kjøpt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Helios kan du få kjøpt grøt/mel av quinua. Det skal lages på vann. Tilsetter også litt økologisk olje. Dette er ikke mel, men mer som gryn. Vanskelig å forklare, men vi har startet med denne til gutten vår. Den er også glutenfri. Vi hadde tenkt å introdusere gluten litt etter litt, så da er denne perfekt, så lenge. Kan starte med den fra 4 mnd alder.

Skrevet

Holle sine grøter er ikke tilsatt melk. Du får dem på helsekosten.

Ellers er vel hirsegrøt (Holle har i alle fall en) også glutenfri (jfr innlegget over).

Skrevet

Nestle sine grøter fra 4 mnd, ris og mais er uten melk. Ellers er det Helios sine på helsekosten. Fra 8 mnd får du eple/banan fra Nestle og havre eller hvete fra Småfolk. Synes det er dårlig utvalg i grøt som ikke inneholder melk. Det er dessuten ikke aller butikkene som har disse grøtene heller, det er ihvertfall min erfaring.

Skrevet

Kjøper forresten grøten (Nestle og Småfolk) på Meny. Kiwi har ikke disse grøtene f.eks.

Skrevet

Jeg har prøvd Nestle sine 4 mnd grøt (ris og mais), men det er vist "spor av tørrmelk" i den, så gutten min reagerte på den.

De grynete grøtene på helsekosten likte han heller ikke.

Men maismel (på helsekosten) lager jeg grøt av, bruker da rismelk (helsekosten), dette likte han kjempegodt (tilogmed sambo likte den...)!

Vanskelig dette, og dyrt i prøveperioden, men lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...