Gå til innhold

noen som har hvert til tannlegen me deres 3 åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hadde di hull i tennene? hva gjør men om de er hull? må de da ta sprøyte å borre slik vi gjør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja jeg har vært med min gutt...Det er bare en tur til tannpleier for å sjekke. Sønnen min hadde ikke hull, men nabogutten på samme alder måtte borre. Han hadde ikke bedøvelse, men de sa at melketennene ikke har nervene så langt ut i tannen som en voksen, så å borre i melketenner er ikke ikke så vondt. vi snakket bare litt om det på forhånd, men ikke så mye. Min gutt gledet seg til å gå, og det gjorde han gangen etter også, så vår tannpleier gjorde en god jobb.

Lykke til!

Skrevet

Her har vi vært hos tannpleier både når vesla var 2 og 3 år. De innkaller faktisk hvert år fram til skolealder. De har et eget opplegg der de har ei hånddukke som forteller om tannpuss og sånn, pluss at tannpleieren forteller med utgangspunkt i boka Emma hos tannlegen. Vesla får se tannlegestolen og sitte i den hvis hun vil (det ville hun ikke). Og så får hun en liten premie etterpå.

Tannpleieren så litt på tennene hennes, dvs hun talte dem, sa hun. Først lurte hun seg til å telle tennene nede, så oppe. Og registrerte alt på pc-en. Ingen huller her hos oss, så vet ikke hva som skjer i den forbindelse.

Skrevet

Tja... Gutten vår kom ikke opp i stolen en gang. Han nektet plent så vi vet rett og slett ikke helt om han har tull enda. Vi får ny innkalling om et halvt år.

Skrevet

venter på å bli innkalt, tror det er noe som skjer automatisk?

Er spent om det er noen hull..!

Skrevet

Har vært og borret med ham ja. Gikk kjempegreit, var ikke noe vondt!

Tror det viktigste er å snakke fint om tannlegen, sånn at de ikke blir skeptiske. (men selv hater jeg å gå dit, hehe..)

Skrevet

Enig i at en må snakke fint om tannlegen, men tannpleieren vår sa at ofte opplevde de at barna var redde fordi foreldrene hadde snakket litt for entusiastisk om det å gå til tannlegen. Da skjønner ungene at det er noe ekstra og blir redde. Som hun sa: "dere snakket vel ikke sånn da dere tok henne på biblioteket første gang eller på butikken? Prøv å gjøre det til en hverdagslig sak." Så det gjør vi neste år :)

Skrevet

Vi har vært med treåringen vår. Gikk helt fint helt til tannpleieren faktisk prøvde å se inn i munnen hennes. Jeg hadde ikke hull. Tannpleieren var ikke sikker på tre-åringen, men det så bra ut på avstand...

Heldigvis 1,5 år til neste gang...

Skrevet

Min datter blei kjempe skuffa første gang hun var hos tannlegen. jeg tror hun blei innkalt da hun var 4. Tannlegen sa "hei" og "ja, det var fint at du kom". Så kunne vi gå. Jeg måtte spørre om han ikke skulle se på tennene eller om hun skulle sitte i stolen. Da lot han henne sitte i stolen og sjekka tennene - 0 hull (sa han). Men jeg fikk følelsen av at vi tok mer tid enn han hadde beregna.

Skrevet

Gutten min var med meg da jeg gikk til tannlegen. Da var han enda ikke fylt tre. Han fikk sitte paa fanget mitt mens tannlegen tok en kjapp titt paa tennene - jeg fikk inntrykk av at det hele dreide seg om aa bli vant til stolen og lyset, det lille speilet osv. mer enn aa se om han faktisk hadde noen hull i tennene. Naa er han tre aar, og vi venter fortsatt paa en serioes sjekk "paa ordentlig"....ikke koselig aa vente i det uvisse for tenk om han har et hull, da, som ikke blir sett til paa skikkelig vis?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...