Gå til innhold

Må riene være veldig vonde eller??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med konstante rier, har ca 2-3 min i mellom. De er vonde, men ikke sinnsykt vonde. Hvor vondt skal det egentlig være??

Husker ikke fra sist gang. Har ikke lyst til å reise inn på føden for å snu i døra :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring på føden å hør! Men jeg tror ikke alle opplever riene som sinnsykt vonde...tror det er veldig individuelt!!

Håper det skjer snart da....krysser fingrene!!;o)

Skrevet

Merker helt klart at det er i gang, men venter litt til før jeg ringer :-)

Skrevet

er du her enda???trodde sannelig du skulle føde samme natt som meg....

Riene oppleves nok individuelt. Mine var vonde på slutten men overkommelig vonde.

Forsøk å puste deg gjennom rien, llllaaannngggggeeeee dype pust med magen-inn og ut. Fokus på pust.Husk at den rien som har vært kommer ikke tilbake og du er ett steg nærmere barnet ditt. Klarer du å la rien "bølge gjennom deg" mens du har kontrollen er halve jobben gjort.

Masse lykke til, jeg skal tenke på deg.

Skrevet

Mine var ikke spesielt onde i starten, da det var 5-7 minutter mellom, men ble værre og værre. Men på ingen måte uutholdelige før det hele var skikkelig igang...

Har du termin nå? Hvis de er så regelmessige ville jeg iallefall ringt til føden...

Skrevet

Hei, er 12 dager over. De tar vannet på meg i morgentidlig hvis jeg ikke føder før. Var hos legen i går, 3 cm åpning og alt er klart :-)

Skrevet

hadde ikke vonde rier i det hele tatt jeg heller, bare litt menssmerter og det var fullt overkommelig. var bare hjemme i 4 timer og HELDIGVIS turde ikke mannen min å være hjemme lenger så han kjørte meg til sykehuset. Da skjedde det noe på turen sikkert... og jeg fikk plutselig vondt da vi kom inn til sykehuset og det viste seg at jeg hadde 8 cm åpning og var fødeklar som fy!

Skrevet

Nei, riene må ikke være vonde. De oppleves individuelt. Når de kommer 2-3 ganger pr 10 minutt, og varer i ca 1 minutt - så er det på tide å dra på føden.

Du kan jo dra for en sjekk, bare for å se hvor stor åpning du har. Har du over 3 cm - så slipper du nok ikke ut igjen :-)

Skrevet

De trenger vel ikke være sinnsykt vonde...klart det er vondt....men synes faktisk at folk overdriver (og jeg hadde ingen lett fødsel sist). Man kan fint snakke med folk å gå rundt...spesielt den første tiden...

Dersom de er ca 5 min mellom og de varer rundt 1 minutt er sikkert tiden inne for å dra på sykehuset....du kan sikkert dra før dersom du har lang vei.

Skrevet

oopss.. hadde jeg vært deg ville jeg reist! Me dmeg var det sånn... merket ikke at det var rier engang.. de bare hadde meg på ctg kontroll fordi vannet hadde gått. Der var det stooooooore regelmessige utslag.. så det bar inn på føden til kontroll, og der var det 7cm åpning! Hadde født hjemme om ikke vannet hadde gått først.. Må bare nevne at ETTER 7cm ble de INTENSE!! Tror ALdri jeg hadde kommt meg til føden da nei..

Skrevet

Må bare si til hun over at jeg tror ikke folk overdriver! Jeg besvimte flere ganger pga smerten... og det skal vel litt til før man gjør det? Har hvertfall aldri besvimt før...! Man blir utstyrt med endel hormoner som jhelper en å fortrenge det verste etterpå.. det gjorde jeg også, men for å være ærlig, synes jeg jeg så døden i øynene ja, men er kjempe glad for at jeg overlevde! Skal sies at jeg ikke fikk noe smertestillende, fordi jeg klarte ikke å snakke... i motsetning til deg.. alt var bare svart det meste av tiden.

Skrevet

Naboen min forstod ikke at det var rier hun hadde.Hun trodde det.pga styrtfødsel så ba de henne komme inn.Hun hadde ikke vondt.7 cm da hun kom inn.Rett etter på ble snuppa født...

Lykke til med fødselen :0))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...