strikkballen Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Hei, jeg fikk helt vondt av å lese et av innleggene dine om lille Evens kolikkplager! Christians storebror hadde kolikk til han var 6 mnd, og jeg kommer nok aldri til å glemme hvordan det var å bli vekket annenhver time, hver time, hver halvtime osv. Til dagen begynte sånn rundt kl 5... Med mer uro og gråt. Det som hjalp meg veldig på dagtid var å trille og atter trillle ham. Og å få hjelp av venner/familie til å ta trilleturer, så jeg fikk sove. Liker Even å bli trillet? Hvis han gjør det, kan jeg gjerne ta en tur med søskenvognen og trille ham og Christian noen timer, så du kan sove litt (han er kanskje ikke stor nok til å være redd fremmede)? Jeg har også en veldig bra bok om kolikk som du kan få hvis du vil. Mange gode og konkrete tips. Som du sier - tiden jobber for dere. Jeg kommer nok heller aldri til å glemme den første kvelden Peter IKKE skrek. Og IKKE måtte bæres rundt av meg halv-dansende-hoppende. Han var nøyaktig et halvt år gammel. Satt i vippestolen sin og smilte, rolig og fornøyd! Var blid og rolig hele kvelden. Dere kommer dit dere også! Men som sagt - trenger du litt avlastning i mellomtiden, så triller jeg gjerne en tur med dem. Ha det fint så lenge, begge to! Klem,
Dream Skrevet 8. september 2006 #2 Skrevet 8. september 2006 SÅ FANTASTISK GOD DU ER! nå ble jeg skikkelig rørt ,og tårene triller. For en omsorg - det varmer mer enn du aner:-). TUSEN TAKK FOR OMTANKEN OG TILBUDET. Tenk at dere hadde 6 mnd med dette. Kjenner meg jo godt igjen med Even på armen hele tiden - får ikke gjort noen ting i huset. Låner gjerne boka di om jeg kommer meg på mandagstreffene. Jeg har jo mannen min hjemme - for å avlaste meg. Men som menn flest "skal han bare" - dermed har jeg Even både natt og dag alene. Han har nok fått en del kjeft av meg både i går og idag. NÅ MÅ han avlaste meg mer med Even så jeg får frigjort armene mer og hentet meg inn. Han har lovet det - så nå får vi se. Fikk ikke svart før nå. Måtte legge meg etter treff igår (ble tipset om innlegget ditt der). Øynene gikk i kryss og hadde skikkelig hodepine. Vel, idag har jeg hatt dundrende migrene, klarte såvidt babysvømmingen. Even var utilpass og sutrete så vi måtte gå i dusjen før svømmingen var over. Vel hjemme stupte jeg til sengs med migrenen og Even sovnet etter puppen OG SOV I 5 TIMER - UTROLIG ! Nå har han fått mat og sovnet igjen. Spennende å se videre i natt. Ha en fin dag imorgen (snart) Varm klem fra
strikkballen Skrevet 8. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 8. september 2006 Bare hyggelig! Koster så lite, og neste gang er det kanskje jeg som trenger omtanke. Så flott at han sov 5 timer! Kanskje dere er på vei over det verste. I ettertid synes jeg de 6 mnd gikk veldig fort. Mens jeg sto midt oppe i det føltes det som en evighet, det er jo så mye tøffere når man ikke vet hvor lenge det varer. Men - det gikk altså nesten over fra den ene dagen til den neste. Ja, få mannen din til å avlaste deg. Det kommer vel aldri til å bli så viktig som nå. Masse lykke til begge to!! Klem til begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå