hildabakk Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Når du har fri/ferie/permisjon og skal ha barn sammen med deg, hva gjør du da? Pleier du gå ut, eller bare være inne? Pleier du gjære ærend? Eller drar du et sted bare for barnas skyld? Er du mest i nærmiljøet eller drar du til sentrale steder? Evt hvor drar du? Hvilken park? Hvilket museum? Hvilke butikker? Er vedlig spent...
ana baroma Skrevet 6. september 2006 #2 Skrevet 6. september 2006 Når jr er her, så er vi mye hjemme, eller på hytta. Men nå er han her på helgesamvær, så det er jo en del ting å gjøre, og en del leker som skal lekes med... Han hater shopping, så vi forsøker å gjøre sånt så raskt og smertefritt som mulig. Gjerne med en belønning om å gå i lekebutikk etterpå. Han er ingen maseunge, så det er greit... Ellers benytter vi oss av åpen gård, eller bare en tur i skogen. Kan være OK det også)
Snart_tenåringsmor Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Siden jeg er student, har jeg ganske mye fri sammen med barna. De er 3, 10 og 11 år, så jeg synes ofte det er vanskelig å finne på noe som er gøy for alle sammen. Heldigvis er lillegutt grei å ha med på shopping, og jentene digger dette - så vi drar gjerne på kjøpesenter. Eller vi drar på lekeland innendørs når det er styggvær, eller finner en lekeplass når det er fint vær. Når vi har fri hele dagen synes jeg det er veldig greit å finne på noe utenfor hjemmet. Må jeg utrette noe, tar jeg barna med meg. Besøk er jo topp, både å få besøk og dra på besøk. Museum er jeg lite flink på... vet knapt hvor de finnes. Gleder meg til lillegutt blir bittelitt større slik at vi kan dra på kino uten å skaffe barnevakt for ham. Skogsturer elsker alle sammen :-) Og nå har vi fått en hytte vi kommer til å bruke jevnlig i helgene :-) Gleder oss :-)
Gjest Skrevet 6. september 2006 #4 Skrevet 6. september 2006 Vi har fri en dag pr uke sammen (han er 4 år). De dagene bruker jeg til husarbeide på formiddagen og resten av dagen til å gjøre hyggelige ting sammen. I dag regnet det, så da var vi inne og malte fine malerier. Elers går vi på kino, tur i skogen, besøker andre som er hjemme osv. Vi bor ikke så langt fra Oslo, så togtur til Oslo er kjempestas. Teknisk museum var også veldig stas. Og biblioteket besøker vi ofte. Også liker vi oss begge på cafè. Jeg gidder ikke å bruke fridagen på butikker. Det gjør vi heller sammen alle tre en ettermiddag pr uke, eller lørdag formiddag.
1974 Skrevet 25. september 2006 #5 Skrevet 25. september 2006 jeg har en datter på snart 1 år. Tar hun med på åpen barnehagen, på besøk til andre med småbarn, på turer og på lekeplass og besøk til besteforeldre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå