Gå til innhold

Dere som har vært i thailand med baby,..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere reist på chartertur eller mixa fly og hotell selv?

Noen forslag om hvor man burde dra og bo,osv...?

Har vært inne på barnithailand sida...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. vi var i thailand da snuppa var 7 mnd. vi reiste charter tur. bodde bangtao. lite veeeeldig rolig sted, hotellet lå på stranda, og viste seg å vøre perfekt for baby. var bare å ta en taxi inn til de større stedene når det ble for kjedelig=)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei! Har akkurat komt hjem fra en to-ukerstur til Thailan med vår sønn på 5.5 måneder- har hatt d kjempekoselig.

Vi reiste reguljært me sas til bangkok (via køpenhamn), var i bangkok noen dager o så reiste vi med taxi ned til hua hin (en badeort 3timers køring fra bangkok, va der i noen dager o så tilbake til Bangkok. Stor o fin taxi bil kostet under 500nok en vei Bangkok-Hua hin. Valgte hua hin da d ikke va så langt ifra bangkok, skulle vi lengere sør hadde vi nok tatt fly videre fra bangkok, (va flere på flyet ned til bangkok som fortsatte ned til koh samui mm.) Hotellene fant vi på hotels.com (betalte ca 260nok/natt for alle tre i bangkok o i hua hin unnet vi oss litt luksus o bodde på hilton resort o spa for ca 630nok/natt). baby-seng fikk vi gratis på alle hotel vi bodde på.

Skrevet

Takk for tips! Nå er turen bestilt,til hua hin... Men er det god plass til vogner på buss, i taxi osv der nede? Vil ta med vogn så han kan sove i den på dagtid...

Skrevet

Vi skal også til Thailand 3 uker i januar. Da er snuppa 6 mnd.

Vi har bestilt tur med Ving og skal bo på Kata Noi Beach i Phuket,

Det er et veldig flott hotell!

Gleder oss veldig ... :D

Eneste jeg tenker litt på er små barn og sykdom/infeksjonsmuligheter (Svigermor er så bekymra for det!) men er det ikke litt hva vi gjør det til selv?`Hun er så liten at vi kommer til å ha med maten hun skal spise, vi skal bo på et 5 stjerners hotell som det garantert er god hygiene på og hun er jo under vårt tilsyn hele tiden!

Hva tenker/tenkte dere som allerede har vært der i forhold til de tingene? Ikke noe man skal bekymre seg for mye for ... eller?

Skrevet

Jeg også har tenkt på det her... HVertfall etter en overlege i bergen og norsk folkehelse fraråda barn under 2 år å reise til tropisk land...

Jeg ringte litt rundt og hørte hva dem hadde å si på forskjellige helsestasjoner,osv... Men spør du 10 leger får du 10 forskjellige svar... Men alle sa vel egentlig at det var opp til hver enkelt.

God tur og lykke til :)

Skrevet

Hei! Tok aldri buss, kun taxi. De vanlige taximeter-bilene hadde plats for trillevognen i bagasjet, men ikke så mye mer. De hadde ikke sete-belte i baksetet...(eller så va d gjemt vekk). Veldig billig med taxi, men husk å si ifra at de må sette på taximeteren.

Hvis dere bestiller taxi fra hotellet får dere dyrere men større biler med bilbelte. De tok vi når vi reiste til/fra flyplassen o lengere turer (Bangkok-Hua Hin o Bangkok-Ayuttahya). Hadde med bilstol hjemfra.

Men når vi reiste kortere turer i Bangkok tok vi vanlig taxi. Litt ekkelt å sitte me ungen i fanget hele tiden da... trafikken e hemsk o vi såg flere ulykker.

I Hua Hin fanns d ikke noen vanlige taxilmeter-biler uten der måtte vi sitte på litt større "tuk-tuk". Men Hua Hin e rett så litet så en kan gå til d meste.

Ang sykdomer for de små:

Jeg va ganske bekymret før vi reiste o følte jeg tok me halve apoteket "just in case", men det gikk veldig bra. Hadde med all mat til gossen o kokte flaskevann (de fleste hoteller har vannkoker, hvis ikke kan du kjøpe for 300baht = ca 60nok). Det eneste va at han ble forkjølet o fikk hoste pga airconditionen, men d e vel ganske vanlig for alle. Talk-pudder kan va bra mot svettig hud. Bleier kjøpte vi der nede (pampers), såg at de oxå hadde mange forskjellige morsmelkerstatning i butikken bla NAN.

Dere må kose dere - d virker jo ganske så rolig der fortsatt til tross for statskuppet. Jeg lengter alllerede tilbake....

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...