Northernlights Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 På jobben i går kveld sto to kollegaer og diskuterte forhold, da hun ene nettopp har slått opp med en samboer. Så sier hun, rett der foran meg, at hun er nemlig ferdig med unger, og synes hun er for gammel til å ha småbarn på nytt. (samboeren må tydeligvis ha sagt han vil ha barn med henne) "Man skal jo ha tid til seg selv også, og sånt er jeg totalt ferdig med etter å ha hatt 2 stykker" Hun er litt yngre enn meg, og vet jeg har en baby på 10 mnd. Synes hun kunne spart seg for den kommentaren når jeg satt der, jeg. Selv om hun kan mene det hun vil,-- er ikke det... Men den kommentaren var bare litt sårende og unødvendig, etter min mening....Så hun kunne sagt det til den andre dama når de er alene... Mulig jeg bare er litt overbeskyttende og føler at de andre på min alder med "voksne" barn ikke egentlig vet hva de går glipp av, ved ikke å ha en dyrebar attpåklatt.... Jeg har jo ikke " mistet livet" mitt ved å ha en baby i mine beste år. Det eneste jeg savner er nattesøvnen =) DEN skulle jeg gjerne likt å ha igjen!
♥Snulder Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Nei... de vet ikke hva de går glipp av!!! Jeg storkoser meg!! Hadde jeg ikke hatt 5 tilsammen, så tror jeg at jeg hadde slengt på et par til! Jeg er ihvertfall i min beste "mammaalder" nå! Har ro og erfaring! Også er det så utroooolig deilig å slippe jobben en periode...
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 Noen trenger mere tid for seg selv for å holde seg vakre!!! Trøsten er at vi modenmammaer holder oss unge og spreke lengre. Antakelig må hun bite det i seg når hun finner seg ny mann som hun på død og liv skal ha barn med... Da kan du ta igjen! Dårlig gjort uansett, å si noe sånt!
Cajsa Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 Og jeg som er 37, og bare så vidt har begynt? Ønsker meg et barn til, og gjerne enda ett dersom det går slik. Om noen år ser kollegaen din hva hun går glipp av, og bare vent til hun treffer neste samboer... Tipper det rykker til i instinktene igjen. Men er det ikke deilig å tenke at du har det du ønsker deg, og at du har ønsket riktig? Jeg ser på mine venninner som er travelt opptatt med dating, og reising og full fres på festefronten. Selv sitter jeg hjemme og vasker ammet-skjorter med tran- og gulpeflekker, og triller turer og planlegger barnevakt til frisøren. Og gjett om jeg trives :-) (Men så har jeg også fått verdens nydeligste lille jente som jeg tilbringer dagene sammen med)
Gummelillan Skrevet 5. september 2006 #5 Skrevet 5. september 2006 Har egentlig aldri skjønt det der med å være "ferdig" med småbarn jeg da. Selv om jeg nå trolig har fått min tredje og siste, er det kun av kapasitetshensyn og ikke for at jeg ikke ville syntes at det hadde vært utrolig koselig med en til om noen år?! Synes det er vemodig å tenke på at jeg trolig snuser inn babylukt for siste gang! Ikke bry deg om den kollegaen du. Her loss!!!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Ja tenk hva de går glipp av! Dette er jo bare det herligste på jord - jeg snakker ekte kjærlighet:-)
Northernlights Skrevet 5. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 5. september 2006 Selvfølgelig er det vanskelig å dra på byen for ei fyllekule rett etter jobben, når man har baby hjemme (eller barn under en viss alder)... Men aldri i verden om jeg ville byttet! =) Never!
Anonym i dag Skrevet 6. september 2006 #8 Skrevet 6. september 2006 Andre for si hva de mener, men hadde de vært i samme situasjon, ville de nok ha tenkt annerledes, har selv venninner som sier noe av det samme. Men det er jo så koselig, man har bedre tid og erfaring enn tidligere, det er så deilig å bare gå hjemme og kose seg :-) De er nok bare misunderlige innerst inne!!
Reveenka Skrevet 6. september 2006 #9 Skrevet 6. september 2006 Nå har i grunnen de andre sagt det som er å si, så jeg vil bare slenge meg på med en sympatierklæring!
love Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Min erfaring er at mange rett og slett har slutta å tenke over både hva de sier og hva de gjør. Når jeg gikk gravid med min datter (snart 3) var det en dame som stoppet opp på gaten å så på meg og måpte. Man kunne jo bare tenke seg hva hun tenkte, det lå tjukt utenpå. Dette satt lenge i og gjorde at jeg ble ekstra sensitiv i ettertid. Trøst deg med at det forteller mere om vedkommende enn om deg. Kos deg i mammarollen du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå