Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Jeg spute igår om ammete skal hjelpe på melkeproduksjonen ettersom jeg for tiden har veldig lite melk,da fikk jeg til svar ja...men på apoteket idag sa de at det ikke har noe med melkeproduksjonen å gjøre.derimot er ammete for luft i magen til de små!! Men hun sa jeg derimot kan prøve den nesesprayen..brukte den på barsel også,men husker ikke hva den het.. Noen som vet??og hvor lang tid går det før jeg merker forskjell?er redd det haster veldig...har ammet tuppa oftere i tre dager nå,og pumper mellom amming og rett etter amming.i dag fikk jeg ut tilsammen bare 50ml i løpet av heeeeele dagen:(
Lille & Bittelille Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Det var bra du sa, for jeg kjøpte den ammeteen i dag! I håp om å få opp produksjonen! Trodde det var det den var til jeg.. Ja ja, en ny tur å apoteket i morgen da... Hvis noen kan informere om hva den heter??
Gjest Skrevet 5. september 2006 #3 Skrevet 5. september 2006 min søster fikk opp melkeproduksjonen ved å drikke ammete...
Blomman Skrevet 5. september 2006 #4 Skrevet 5. september 2006 lurer på om det finnes flere typer ammete - en for luft i magen- en for å øke mengde
WBA Skrevet 5. september 2006 #6 Skrevet 5. september 2006 Må man ha resept fra legen på nesesprayen?
WBA Skrevet 5. september 2006 #8 Skrevet 5. september 2006 Kan man evn bare ringe på legekontoret og få de til å få legen til å skrive ut resept, uten å ha legetime?
Hilde-29har nå 2søte små Skrevet 5. september 2006 Forfatter #9 Skrevet 5. september 2006 Kan man få tak i det hos helsestasjonen også??
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 6. september 2006 #10 Skrevet 6. september 2006 Ja jeg fikk resepten uten legetime. Ringte og sa hva jeg ville ha, og hentet resepten like etterpå=)
M@mmamøh Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 Har også hørt at vørterøl skal være bra for produksjonen. Flere som har prøvd det med hell
KaMa Skrevet 6. september 2006 #12 Skrevet 6. september 2006 Merkelig ting av de på apoteket å si... Det er vel ganske mange ammende kvinner som kan si at ammete har hjulpet på både produksjon OG luft i magen. Drakk selv ammete i begynnelsen, og vet ikke om det var teen eller om jeg rett og slett hadde nok melk, men ang luft i magen var det fenikkelte som hjalp på det. Det er fenikkel i ammeteen, så jeg regner med det er derfor den kan hjelpe på luft i magen. Men ren fenikkelte er det beste mot luft. Jeg syns det er tryggest å bruke rene naturprodukter når de faktisk funker.. Kansje du skulle tatt turen på en helsekostbutikk fremfor apoteket for å få riktig info om naturprodukter? Og husk at det som gjerne er er aller best for produksjonen er at du slapper godt av under ammingen. :-)
Gjest Skrevet 6. september 2006 #13 Skrevet 6. september 2006 Da jeg kjøpte ammete var jeg først på apoteket. På den de har der sto det at det var for magen til barna. Men den de har på helsekostforretninger skal hjelpe på melkeproduksjon, den inneholder bla fenikkel og anis som skal hjelpe på det. Jeg kjøpte Helios sin, og jeg merker godt forskjell på melkeproduksjonen når jeg drikker den.
petiteM's Skrevet 6. september 2006 #14 Skrevet 6. september 2006 Hei igjen, Hilde 26! Sjekket nettopp hva det står på Helios ammeteen min, og den skal iflg. teksten få opp melkeproduksjonen. Men som noen skriver her, den inneholder, i tillegg til anis og karve, fenikkel som hjelper mot luft i magen hos babisene. Når det gjelder Syntocinon nesespray, inneholder den et hormon som hjelper på utdrivning av melka (oksytocin). Gir deg ikke mer melk, men setter igang utdrivningsmuskulaturen i brystene som "skyver" melka ut. Kan altså hjelpe deg og vesla med å komme kjappere igang når dere ammer. På meg virket ikke sprayen i det hele tatt (og jeg jobber i firmaet som produserer den...). Så jeg sier det igjen: beste måten å få opp melkeproduksjonen på, få igang utdrivning osv. er å slappe av:-) Ikke stress med hvor mye melk du får ut ved pumping, bare tenk gode tanker om at dette ordner seg.. Vet at det er utrolig lett for meg å si nå som vi endelig har fått orden på egen amming. Men det var faktisk så enkelt når jeg ser tilbake på situasjonen i ettertid (etter mang en søvnløs natt, tårer og frustrasjon).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå