Gå til innhold

Hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er litt liten aktivitet inne på prevensjonsdebatten, så derfor spør jeg dere her. Jeg vurderer å sette inn en hormonspiral. Kan dere fortelle meg om deres erfaringer? Er det vondt, bivirkninger osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk har sikkert forskjellige erfaringer med hormonspiral, og jeg er gjerne ikke den rette til å svare, da jeg bare har hatt den en måneds tid.. Men jeg svarer likevel jeg! :)

Det var ikke vondt å sette den inn! Det gikke helt knirkefritt og har ikke kjent noe som helst etterpå heller! Eneste er at jeg har hatt småblødninger siden jeg satt den inn, så håper det gir seg snart!! Men det er bare bittelitt, så det er egentlig greit, så slipper jeg forhåpentligvis mensen de neste fem år!! :) Tenk så deilig!!

Til nå her det ihvertfall gått helt fint, og det er super godt å slippe å tenke på å huske pillen hver dag!!

Lykke til hvis du bestemmer deg for dette!

Og ikke bli skremt av den esken du henter på apoteket... Den er STOR!! Men spiralen er veeeldig liten... :)

Skrevet

Jeg skal også begynne på hormonspiral, og har lurt på det samme... Høres liksom litt vondt og ekkelt ut å ha noe konstant inni DER... :-)

Var på etterkontroll i dag (må tilbake igjen å få satt den inn når jeg har hentet spiralen..), og legen fortalte at en kunne ha en del småblødninger de 3 første månedene (i verste fall i 6 mnd) og at dette altså var helt normalt.

Skrevet

Jeg hadde den mellom mine to. Var ikke vondt i det hele tatt-verken å sette den inn eller ta den ut. Jeg hadde grua meg til begge deler... Blødde og en del i starten, men det ga seg etter hvert-og da forsvant mensen og... Blødde kanskje bitte litt, men ikke mer enn at jeg måtte bruke truseinnlegg. Var veldig fornøyd med den, og anbefaler den. Ble raskt gravid igjen og etter at den ble tatt ut.

Skrevet

synes det gikk helt greit å sette den inn. gjorde det for 2 uker siden. det var litt ubehagelig når legen åpnet livmorhalsen for å sette spiral inn. men synes det gikk kjempe fint!! blødde de første dagene, hadde mensvondt. satte denne inn 9 uker etter keisersnitt, og har ikke fått mensen enda. etter de første dagene med litt blødning- har jeg ikke merket noe som helst!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...