Gå til innhold

Samsoving

Anbefalte innlegg

Skrevet

til dere som samsover; var det vanskelig å få babyen/barna til å sove i egen seng når den tid kom? hvordan gjorde dere det?

vi samsover med vår datter på 8mnd. har gjort det siden hun var 3mnd (turte ikke ha henne i sengen vår før). det begynte med at jeg tok henne over til oss for nattamming når hun våknet. og så ble hun der til morgenen. koselig det! men så skulle hun plutselig ikke ligge i sin egen seng i det hele tatt...(masse hyl og skrik-skrek så hun kastet opp en gang enda jeg sto ved siden av og tok på henne og snakket til henne...)så da sover hun hos oss da.. men begynner å lure på om hun noengang kommer til å sove i egen seng igjen...hvordan gjorde dere det? når/hvor gammel?

er veldig takknemlig for svar!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Guten vår samsøv deltid :o) Til å begynne med sov han berre i vår seng (han nekta å ta smokk, og med det enorme sugebehovet sitt sovna han ikkje utan puppen i munnen, og kunne ikkje flyttast etter han hadde sovna), og gjorde det fram til han begynte å ta smokk ved ca 3,5 mnd. Då begynte vi å legge han i si seng om kvelden. Han fekk framleis pupp på sengekanten, og sovna ofte før han vart lagt ned. Rundt 5-6 mnd hadde vi ein periode der han var litt vrien med legginga, men no er han 11,5 mnd og det går heilt fint. Han får graut, stell, pupp og tannpuss, og vert så lagt våken i senga. Vi sit inne hos han (ev. går litt til og frå) til han sovnar, i og med at han reiser seg opp med ein gong vi går ut. Det pleier å bli litt sutring, men som regel sovnar han i løpet av 10 minutt og eit par godnattsangar.

Han får framleis pupp eit par gongar om natta. Første gong får han rett før eg legg meg, då legg eg han tilbake i senga si. Men når han våknar i 3-4-tida tar eg han oppi til oss og så søv han der resten av natta.

Trur vi har hatt det veldig lett med overflyttinga, håpar nokon med meir erfaring med problemene som kan oppstå kan hjelpe deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...