Gå til innhold

Hva er egentlig gestagen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker nå på hvilken prevansjon jeg skal bruke. Men lurte på hva gestagen egentlig er..? Ikke ment som noe "abortinnlegg" dette her, men det er bare litt viktig for meg at det ikke fører til at befruktede egg ikke fester seg.. Ble litt rotete, men håper noen kan svare!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

virkningsmek : 1 forandrer cervixssekretet slik at spermier har vanskligere for å trenge igjennom

2 færre ovalutoriske sykler

3atrofi av endometriet

Skrevet

Kunstig hormon som kan føre til en mulig ureversibel ubalanse i hormonsystemet ditt. Jeg snakker her om pms, overgangsplager og mulig infertilitet. Hvorfor tror du så mange damer i begynneslen av 30 åra har problemer med å bli gravide. Det er naturens gang ja, men bingo-p-piller. Det er ikke bra. Velg kobberspiral, kondom eller la mannen din sterilisere seg. Det er det sunneste for kroppen din!

Skrevet

ellers kan jg anbefale ladycomp- se annonse på prevansjonsdebatten her inne

Skrevet

Gestagen:

1.Gjør det vanskelig for spermiene å "svømme" slik at befruktning i stor grad unngås.

2. Gjør miljøet i livmoren ugunstig slik at et evnt befruktet egg ikke får feste seg.

3. Kan forhindre eggløsningen

Kobberspiral virker også slik at et befruktet egg ikke får feste seg, og er vel ikke aktuell for deg.

Dersom det er viktig å velge et prev.middel som ikke hindrer et befruktet egg i å feste seg, er kondom, pessar alternativer evt lady/baby-comp. De tradisjonelle p-pillene, p-plaster og p-ring er også aktuelle siden disse også hindrer selve eggløsningen, og da blir jo ikke egget befruktet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...