Gå til innhold

Hei,Hva skal jeg si??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ei venninne ho fødte i uke 23 i sommer, men for ei uke siden så døde den lille gutten av blodforgiftning... Jeg har ikke peiling på hva jeg skal si til henne men vil så gjerne støtte henne.. Hva ville dere sagt som har mistet selv? Eller andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det verste en kan gjøre er å ikke være der for dem."Gjemme" seg fordi en ikke vet hva en skal si. .

 

Hvorfor ikke si det som det er??! At du har ikke ord og du klarer ikke sette deg inn i den grusomme situasjonen de er i nå,men føler virkelig med dem. Si at du er der for dem dersom de trenger noen å prate med eller en skulder å gråte på....Er ikke alltid en trenger si så alt for mye,men bare være der. Vise at en bryr seg!

 

En god klem på ei trøstende skulder og: "Jeg er glad i deg" er kanskje mer verdt enn 1000 ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ville bare si at jeg var gjennom noe av det samme som deg for et par måneder siden, hadde en venninne som mistet i uke 28, babyen døde i mors mage. gruet meg veldig til å snakke med henne, var ikke nærmeste venninner heller. Men hun fa uttrykk for at hun ville jeg skulle ringe, og hun snakket veldig åpent om det og det var så godt.Jeg lot henne snakke og fortelle og så skjønte jeg fort hvor mye hun orket å si.og jeg sa også at jeg hadde gruet meg fordi jeg syns det var vanskelig å si de "riktige tingene". Det er jo ingenting som er "riktig" heller, det viktigste er å vise at man bryr seg og stiller opp for dem.

Lykke til,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare si at du er veldig lei deg for det som har hent.

Spør om å få se bilder om det er noen.

La henne snakke om det når hun vil, ikke skift til et annet tema, selv om det ikke passer. For eksempel på fest. Det verste jeg hørte var "vi snakker ikke om det nå, da blir vi jo bare så triste".

Du greier deg sikkert fint du, siden du bryr deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye bra svar over her følger på , hva jeg satte pris på mistet i uke 26.

Jeg elsker å vise bilder av henne, jeg er jo stolt mor til engel babyen , la henne prate og prate om hun vil,

Er du nær veninne og hun evt har andre barn ta den /de med deg ut så hun kan få litt tid for seg selv hvis hun trenger det, jeg syntes det var kjempe deilig da en veninne tok med seg datteren min ut noen timer, selv om jeg ikke klarte å ytre dette ønske selv.

 

IKKE si dere er jo så unge, det går flere tog, jeg blir gal av de komentarene, man har like mye mistet en uerstattelig baby.

 

Og ikke minst dette kan dukke opp igjen i evig tid.... og man trenger og snakke om det innimellom, jeg blir ikke trist av å snakke om det jeg blir faktisk glad når noen tar det opp, og bruk navnet på babyen..

 

MEn mest av alt bare vær der ,du trenger ikke si så mye, og som kjæresten min sier når jeg sier at nå kommer jeg til å gråte.. så sier han at det gjør vel ikke noe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bare fortell henne at du ikke vet hva du skal si..........

Fortell henne at du er lei deg pga det som har skjedd.

Men vis henne at du er der for henne, støtter henne, at du bryr deg.

Jeg mistet mange av mine venner etter en sen abort. De ungikk meg, rett og slett. Hun kommer til å skjønne at du syntes det er vanskelig....men ikke trekk deg unna henne.....Please.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...