Gå til innhold

Da var vi igang....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....med å få minsten til å sovne av seg selv. Tidligere har vi måtte busse han i søvne eller han har sovna med puppen.

Hvis noen har noen gode råd, så tar jeg imot med takk.

Ønsk meg lykke til da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til! Been ther done that!

Det er veldig vondt å høre babyn gråte (for den gjør sikkert det?), men det er bare å holde ut, for mest sannsynlig vil han ikke gjøre det etter noen dager.

Mitt råd er å være konsekvent. Ikke løft han opp, men trøst ham, stryk han over håret og si "nå er det natt", " nå skal du sove" eller lignende. Bestem deg for hvor mange minutter du skal vente (hos oss ventet vi 7 minutter, det viste seg at han roet seg selv etter 5-6 minutter likevel) og ikke gå inn for tidlig. Ofte kan de ligge å sutre og dersom du går inn da forstyrrer du de, så det er om å gjøre å ha is i magen :)

Finn deg noe å gjøre menst du venter, ikke sitt å se på klokka og hør på gutten.

Lykke til! Fortell oss hvordan det går da!

Hvor gammel er han forresten?

Skrevet

Hvor gammel er gullet?

Har litt å si for hvilke råd man kan følge.

=)

Skrevet

Han er 4 mnd i morgen.

Tenkte at nå skulle alt gjøres i samme rekkefølge framover. Først bade og resten av kveldsstellet, så mat før jeg bare legger han i senga.

Skrevet

Ja slik gjør vi også. Bader hver kveld. Vi begynnte når han var 3 mnd og han blir 4 mnd den 10.

Veldig deilig å slippe å bysse han i søvn. Men hovedgrunnen til at vi ville lære han å sovne selv var at vi brukte så himla lang tid på å få han til å sove, han ble overtrøtt og urolig. For egentlig ville han være alene.

Skrevet

Gutten vår hadde kolikk de 3 første mnd. Kan vel si at det er våres skyld i at han ikke roer seg alene. Vi bar han jo hele tiden. Eller måtte ut å kjøre bil om natta.

Skrevet

Sukk, slitsomt!

Vår hadde også mye vondt i magen, men det var ikke kolikk. Han reagerte på det meste av det jeg spiste. Så derfor byssa vi i søvn. Da var det ikke spørsmål engang, kan ikke la en som har vondt ligge for seg selv.

Men jeg tror nok det at de får sine vaner/uvaner allerede når de er nyfødt. Noen vil nok kalle det å skjemme bort babyn...

Skrevet

Vi fikk det til men bytta vel en vane med en anna. Han har en sånn Ole Brum spillesak med lys som han sovner til. Bare å slå den på så sovner hans mens den spiller seg ferdig. Sikkert ikke så smart men funker!! :)

Skrevet

Jeg håper bare at det fortsetter like bra i morgen. For dette var jo en knallstart.

Jenta vår var 1 år og 1 mnd før hun fant roen selv (men hun har en magesykdom, så hun er litt unnskyldt). Da begynte vi 1.juledag og på nyttårs aften sovna hu sjøl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...