Gå til innhold

stemor+megling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

føler meg så utrolig deppa... nermer seg meglingsmøte, og denne gangen blir jeg også med (og xens type)

jeg Synes at det er helt IDIOTISK at vi blir så mange, kunne godt tenke meg å sluppet. jo flere kokker, dess mere søl....

men siden hun nekter å bli med uten typen, ville gjerne mannen min ha meg med også..

hele greia er så totalt meningsløst.. virker som biomor må ha litt action i hverdagen.. eller så er hun bare totalt ond.. orker ikke å legge ut, det er ille nok å ha henne i livet vårt akkurat nå.

Er det noen stemødre der ute som har vært til megling, og kan fortelle meg hvordan ting foregår?

var dere med i meglingen, eller var dere bare tilskuere?

henvendte megleren seg til deg, eller bare foreldrene?

mannen min har selvfølgelig fortalt litt, men skulle gjerne hørt det fra en "dame" gjerne i samme situasjon...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks lanserte også forslag om at alle skulle delta på mekling,(ang vårt felles barn) dette gjorde han på et meklingsmøte der jeg, han og mekler var tilstede. Mekler og jeg så like forbausa ut begge to da forslaget ble lansert. Ingen god ide synes vi, og det er overhodet ikke vanlig her ihvertfall. Hva vi gjorde på eget initiativ var derimot opp til oss, men ikke aktuelt i regi av familievernkontoret, sa han.

Jo flere kokker osv ja..

Det som gjelder på et sånt møte er jo at de to som er foreldre skal bli enige, nok med at to meninger skal nærme seg en. Tør ikke tenke på hvordan det hadde blitt med fire forskjelige meninger...

Skrevet

nei, akkurat.. ser for meg DE scenene... blir så irritert..

hvordan gikk det med dere da, ble dere mange på møtet til slutt? i så fall- hvordan gikk det?

sist de var til mekling, fikk jeg klar beskjed om å holde meg langt unna (hun sa dette til mannen min) fordi vi måtte da forstå at jeg ikke hadde en dritt jeg skulle sakt om ungen deres (som om jeg hadde lyst, men da fikk hun nå sakt det da, store barn, små gleder)

og plutselig denne gangen,så var argumentet at visst hun skulle møte opp, skulle typen være med.... hehe.. men slik er nå hun, skifter meningen annen hvert sekund. vet aldri hvor vi har henne.

og her kommer da jeg inni bildet.. behøver selvfølgelig ikke å være med, det har min mann sakt også at han kan godt gå alene, men vil gjerne ha meg med der siden jeg tross alt er en av fire.....

Skrevet

Jeg synes ikke du skal bruke energi på å bekymre deg for dette. Du kan ha en setning klar dersom du blir spurt om noe, feks:

"Det har jeg ikke lyst til å svare på. Jeg er her som moralsk støtte for ****, og han snakker på vegne av oss begge."

Og spør de igjen, så gjentar du.

Lykke til! Gi meg referat når dere har vært der.

Klem

Skrevet

Min manns eks ønsket også dette.Hennes samboer og jeg på møtet.

Det nektet jeg , det får være grenser for hva jeg skal innblandes i.

Aldri var jeg bra nok som stemor , men på møtet skulle jeg.

Niks, ,jeg kom ikke

Skrevet

Til HI

Regner med at det var meg du spurte om hvordan det gikk:)

Vi har vært tilsammen fire ganger på familievernkontoret for mekling, også over et år etter bruddet. Men alle gangene har det kun vært oss foreldre og mekler tilstede. Ting går seg jo som kjent til over tid da, og jeg syns ihvert|fall vi etterhvert må klare å løse problemer som oppstår og bli enige om vårt barns tilværelse uten bruk av en tredjeperson ..Bør kunne snakke sammen om det som angår barnet vi som er foreldre. Selv om det kommer nye partnere inn i bildet, uten at det blir kaffeslaberas ved hver overlevering. Hvis jeg skulle hatt med flere på møte, ville jeg tatt med barnet eller barne som skal ha uttalerett ang bosted.

• 10 måneder senere...
Skrevet

Positiv megling med alle fire voksenpersoner!

Samarbeidet var så fastlåst at barna led skikkelig.Jeg(stemor til to) fikk høre bla. at mamma liker ikke deg, derfor gjør ikke jeg det heller. Ungene kunne jo ikke ha det slik, jeg ringte (etter samtale med mannen min) meglerkontoret om råd. Det endte med at bioforeldre først var på noen møter alene, så ble vi steforeldre med og det har:reddet hele samarbeidet!!!! vi hadde en fantastisk megler. Uten at vi ytret noe(jeg og mannen min) leste han situasjonen bra(biomor klarte ikke la vær å kontrollere alt vi gjør, klart det er vanskelig for henne følelsemessig.) hun ringte mye var alt fra veldig koselig, til gråt, raseri, etterpå fikk vi vite at barna hørte dette. Megleren løste først opp følelsesknutene vi alle hadde,ved hjelp av at alle fikk snakke og at han sørget for at alle ble respektert. Så foreslo han et dokument hvor det står eks.:alle kan møte på skoleavslutninger, at telefonkontakt skulle forekomme etter å ha føranmeldt det via sms. og at det ble lagt til tider barna ikke var tilstede.Vi skulle bruke mail til praktiske beskjeder.(endel av disse vi har5050).

Fra å føle at biomamma nøt å ekskludere meg(noe mannen hennes sa de hadde gjort med vilje)kjenner jeg at jeg respekterer og til og med liker henne.avtalen har blitt fulgt opp fra begge hjem.

Ungene har det bra nå!!!! det er så deilig å se. Det lønner seg kansje for deg å snakke med megler på forhånd å sette megler i din situasjon. Vår megler sa det var helt vanlig og ofte fruktbart å trekke inn både bio og ubio.Dette stemte i vårt tilfelle, før vi ble med på møtene, satt hun bare å gråt. det hører med til historien at det er mange(vet ikke helt hvor mange) år siden bruddet og at stebarna og jeg pluss fellesbarn har et veldig godt forhold, selvsagt noe mer anstrengt under den perioden, da overlot jeg all grensesetting til min mann, det funka for oss.

Skrevet

Det ser ut som om det går mot megling her i gården, og jeg som stemor kunne godt tenke meg å bli med. Jeg vet at de ting de kommer til å snakke om vil påvirke mitt liv, og da kunne jeg godt tenke meg å hatt innvirkning.Samtalene kommer til å knytte seg til de store ting som bidrag og samvær. Jeg kommer nå neppe til å bli invitert med, men kunne nok godt hatt lyst. Hun hadde nok steila, og det er jo greit nok det.

Skrevet

Her skal vi og ha ny meglingsrunde. Jeg kunne godt tenkt meg å være med, for som Kodak sier, det er mitt liv og. Men hennes sambo kommer ikke til å si noe, men det gjør jeg, og det tror jeg bare slår tilbake på oss. Så her skal vi forberede oss godt i forhold til hva vi vil ha ut av meglinga, avtaler osv. Og hvordan vi opplever det nå. Også får vi bare håpe at sambo takler ny runde med dritt. Har et greit forhold i det daglige, men et helvete hver gang nye avtaler skal inngåes osv. Og denne gangen er det sambo som drar henne inn da hun må skjerpe seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...