81-modell Skrevet 5. september 2006 #1 Skrevet 5. september 2006 Jeg har begynt å legge med litt "fast hånd" om kvelden. Holder henne så hun ikke får snudd seg og reist seg opp. Så nå tar leggingen 5 min. i stedet for en halv time. Men er usikker på om jeg skal benytte denne metoden når jeg skal legge henne på dagen også... Hvordan gjør dere der? Per dags dato ammer jeg henne stort sett i søvn om dagen, men har ikke lyst at hun skal bli avhengig av det. Hun er nå 7mnd gammel. Jeg har også begynt å bruke babysafe om natten. Noen som bruker det om dagen også?
Dalli Skrevet 5. september 2006 #2 Skrevet 5. september 2006 Jeg bruker samme leggemetode om dagen som om natten, men settingen rundt er ulik (lys, lyder ikke nattdrakt om dagen osv) Kan anbefale deg "the no-cry sleep solution" av Elizabeth Pantley, der får du mange gode råd for å lette leggingen!
lillegull_mamma Skrevet 6. september 2006 #3 Skrevet 6. september 2006 Bare lurte litt: hvorfor har du ikke lyst til at hun skal bli avhengig av å bli ammet i søvn? Hvis dette er noe som fungerer bra for dere - ville det ikke da være fint å fortsette? Tilbake til spørsmålet ditt: De gangene jeg er tilstede pleier jeg å amme jenta mi i søvn både på dagtid og om natten. For meg er det det raskeste og mest effektive. Hvis andre skal legge henne, pleier de enten å legge henne i vogna og rugge litt på den (hvis hun er veeeldig trøtt, sovner hun fort!), eller bysse henne i søvn.
81-modell Skrevet 6. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 6. september 2006 Grunnen til at jeg ikke ønsker at hun skal bli avhengig av å bli ammet i søvn er delvis fordi da er det så vanskelig for andre å passe henne (pappaen fikk henne ikke til å sove igjen da hun våknet en natt jeg prøvde meg på å være borte om kvelden). En annen grunn er at hun er mindre og mindre interessert i pupp, og siden det er vanskelig å få henne til å sovne uten pupp er det vanskelig å "bestemme" at hun skal sove når det er leggetid...Og hun protesterer som regel alltid en stund når jeg legger henne til puppen. Hun er lite interessert og jeg begynner å bli lei...
Lille Bill Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 Hmmmm... Jeg vet ikke, men hvis det er saann at hun sovner lett med pupp, men noen ganger ikke vil ha pupp naar det er kveld, saa kan det vel kanskje vaere et hun ikke er troett? Jeg ville nok holdt paa ammingen i soevn dersom det funker - jeg foeler veldig at Booo er et 'fullt menneske' med samme foelesspekter som oss voksne, bare mindre erfaringsbakgrunn og faerre muligheter for aa komunisere om du skjoenner. Jeg tror ikke paa det med aa 'slaass' med barna eller 'ta kontrollen' - jeg synes ikke forholdet foreldre-barn skal vaere noen kamp. Det som har funket bra for oss har vaert aa proeve aa laere aa lese signalene hans - slik at vi skjoenner hva slags behov han har og kan dekke dem. Da synes jeg ogsaa at alt gaar mye enklere og mykere. Hvis jeg ikke er troett vil jeg jo heller ikke legge meg, og jeg vil ikke at noen skal tvinge meg i soevn! Men jeg skal innroemme at det med aa gaa ut alene paa kvelden ikke er en mulighet enda. Men saa tenker jeg jo at denne smaabarnstiden i grunnen er veldig, veldig kort, og foer jeg vet ordet av det er den forbi. Da vil jeg sikker savne ammingen og kosen, tenker jeg. Men det er naa meg, da. (For oevrig ammer vi i soevn om dagen som om kvelden, hvis ikke vi baerer eller av og til triller i soevn.)
Sigyn Skrevet 13. september 2006 #6 Skrevet 13. september 2006 Om dagen blir veslegutten min på sju måneder ammet i søvn (hvis jeg har lyst til å sove litt ved siden av ham i senga), eller båret i søvn (vi tar ham i en Mei Tai eller et bæresjal og gjør litt husarbeid, går en tur ut eller i butikken, da sovner han på ti minutter). Om kvelden er det vask, massasje, pysj, nattasang og pupp. Så rutinene er ganske forskjellige, ja. Det fungerer fint for oss. Når han blir større, og har bare en daglur tenker jeg at han kommer til å bli båret eller trillet i søvn, og at han blir ammet eller bysset i søvn på kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå